لیزر زیبایی

چه تعداد جلسه درمانی برای لیزر لک لازم است؟ | بهترین لیزر برای رفع لک و کک و مک صورت

چه تعداد جلسه درمانی برای لیزر لک لازم است؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

چه تعداد جلسه درمانی برای لیزر لک لازم است؟

چه تعداد جلسه درمانی برای لیزر لک لازم است؟امروزه استفاده از لیزر برای رفع لکه ها و مشکلات پوستی در کلینیک های زیبایی بسیار رایج می باشد. لیزر لک شاید دائمی ترین و قطعی ترین راه برای درمان لکه های پوست باشد.

استفاده از درمان لیزر لک میان کسانی که لکه هایی روی پوست خود دارند بسیار پرطرفدار است. البته ممکن است همین افراد این سئوال برایشان پیش بیاید که چند جلسه باید لیزر لک انجام دهند تا به نتیجه مطلوب برسند.

لکه از مشکلات شایع پوستی است که اکثرا افراد جامعه از آن از رنج می برند و دنبال راه حلی برای رفع آن هستند. در ادامه می خواهیم به دوره درمان لیزر لک و چگونگی کارکرد آن بپردازیم.

چه تعداد جلسه درمانی برای لیزر لک لازم است؟

لیزر لک چگونه عمل می کند؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم لیزر لک از محبوب ترین درمان های پوستی است. اما برای بسیاری سوال است که لیزر چگونه باعث از بین رفتن لکه ها می شود. لیزر، نوری قوی و متمرکز شده می باشد که انرژی فوق العاده بالایی دارد.

این نور به صورت ضربه ای به سطح پوست تابانده می شود. هنگامی که لیزر به سطح پوست برخورد می کند به انرژی حرارتی تبدیل می شود. این انرژی حرارتی می تواند رنگدانه ها و ملانین را از هم بپاشد و جدا کند.

این گونه لکه از بین می رود. زیرا لکه از تجمع رنگدانه ها کنار هم به وجود می آید. هنگامی که این رنگدانه ها از هم جدا شوند دیگر لکه ای باقی نمی ماند. لیزر لک می تواند در کمترین زمان ممکن پوست را درمان کند.

درمان لیزر لک برای چه نوع لکه هایی انجام می شود؟

اطلاعات بیشتر  دستگاه لیزر الکساندرایت موتوس چیست؟ (7 مزایا، معایب و قیمت)

درمان لیزر لک برای انواع لکه های پوست انجام می شود. لکه های پوست ممکن است مادرزادی یا اکتسابی باشند. لکه های مادرزادی لکه هایی هستند که فرد از بدو تولد آن ها را روی پوست خود داشته است. این لکه ها اکثر ماه گرفتگی ها و لکه های قرمز رنگ هستند.

منشا این لکه ها اکثر خونی می باشد. یعنی لکه از تجمع خون زیر پوست به وجود آمده است. لیزر لک می تواند سلول های خونی را از هم جدا کند و آن ها را پخش کند.

این گونه دیگر لکه ای باقی نمی ماند. لکه های اکتسابی نیز شامل لکه های دور چشم، لکه ناشی از آفتاب سوختگی و لکه ناشی از افزایش سن می باشند.

کک مک ها جز این لکه ها هستند. دلیل ایجاد این لکه ها جمع شدن ملانین پوست در یک نقطه است. فرقی نمی کند لکه پوست بیمار چه نوعی است، اگر پزشک صلاح بداند می تواند به وسیله لیزر لک آن را درمان کند.

چه تعداد جلسه درمانی برای لیزر لک لازم است؟

 

روند درمان لیزر لک چگونه است؟

بسیاری از بیماران هنگام مراجعه به پزشک خود این سوال را دارند که روند درمان لیزر لک با استفاده از خرید دستگاه لیزر مو و پوست چگونه طی می شود. روند درمان لیزر لک روندی کاملا تخصصی است. این روند برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. در ادامه می خواهیم مراحل روند درمان به وسیله لیزر لک را به طور خلاصه بیان کنیم.

۱( پیش از شروع روند درمان باید جلسه مشاوره توسط پزشک و بیمار صورت گیرد.

۲) بیمار روی تخت مخصوص لیزر دراز کشیده و پزشک به او چشم بند محافظ چشم را می دهد. این چشم بند بسیار مهم می باشد و حتما باید از آن استفاده شود.

۳) پزشک دستگاه را روشن کرده و کار خود را شروع می کند. پزشک لیزر را به لکه ها تابانده و روند درمان را شروع می کند.

۴) اکثر بیمار هایی که لیزر لک انجام می دهند می گویند که حسی بین سوزش و چسبندگی داشته اند. اما این روند درد ندارد. برای لکه هایی که قوی هستند پزشک می تواند پماد بی حسی به پوست بزند.

۵) توجه داشته باشید که هنگام لیزر لک، پوست باید عاری از هر گونه مواد شیمیایی باشد.

۶) درمان هر جلسه لیزر ممکن است از ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت طول بکشد. این زمان بستگی به نوع لکه ها و تعداد آن ها دارد. هر چه لکه ها بیشتر باشند مسلما زمان بیشتری برای لیزر آن ها صرف خواهد شد.

۷) بعد از لیزر، پزشک پماد ها و داروهایی را جهت کمک به ترمیم پوست و آبرسانی آن به بیمار تجویز می کنند. بیمار باید به صورت دقیق از این کرم ها استفاده کند.

۸) اگر زمان درمان کم بوده باشد بیمار می تواند بلافاصله کلینیک را ترک کرده و فعالیت روزانه خود را از سر بگیرد. اما اگر زمان جلسه طولانی بوده باشد، بیمار باید یک الی دو ساعت در کلینیک بماند تا پزشک از سلامتی او اطمینان حاصل نماید.

پزشک متخصص ممکن است در بین جلسات درمانی یک هفته تا یک ماه فاصله تعین کند. این فاصله کاملا به صلاحدید پزشک و طرح درمانی او بستگی دارد.

چند جلسه لیزر لک می تواند لکه را از بین ببرد؟

تعداد جلسه های درمانی لیزر لک برای هر بیمار کاملا متفاوت است. تعداد جلسات لازم به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. برخی از این پارامتر ها عبارتند از: واکنش پوست بیمار، نوع لکه، تبحر پزشک و … . برخی از بیمار ها بنابر دلایلی واکنش خوبی به لیزر نشان نمی دهند.

یعنی لیزر لک نمی تواند تاثیر خوبی بر پوست آن ها داشته باشد. به همین دلیل تعداد جلسات این بیمار ها افزایش پیدا می کند. نوع لکه نیز در تعداد جلسه درمانی آن بسیار تاثیرگذار می باشد. به هر اندازه لکه پررنگ تر باشد، از بین بردن آن جلسات درمانی بیشتری می طلبد.

پزشکی که درمان لیزر را انجام می دهد با مهارت خود می تواند تعداد جلسات درمانی را کمتر کند.

پزشک می تواند علاوه بر درمان لیزر، از درمان های دیگر نیز استفاده کند تا بیمار زودتر نتیجه بگیرد. به طور کلی برای لیزر لک پوست ۳ الی ۱۰ جلسه درمانی لازم می باشد. بیمار باید جلسات درمانی را تا رفع کامل لکه ادامه دهد.

برخی از بیماران درمان خود را نصفه رها می کنند. این کار باعث بازگشت لکه در آینده می شود. به همین دلیل پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که روند درمان لیزر خود را به صورت کامل طی کنند.

با خرید دستگاه لیزر پلاتینیوم می توان تجمیعی از انواع دستگاه های لیزر را در یک دستگاه لیزر داشت و از هزینه های تکراری برای خرید چند دستگاه جلوگیری نمود و مشتریان را راضی نگه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا