لیزر زیبایی

تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال در چیست؟ | فرق لیزر RF با CO2 در چیست؟ + ویژگی ها

تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال در چیست؟

پیش از پرداختن به تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال باید گفت که دو تکنولوژی هر دو در جهت ترمیم و جوانی پوست به کار برده می شوند.

با این حال تفاوت های متعددی در کاربرد و روش های انجام آن ها وجود دارد. این دو روش هر دو جزء روش های نوین و مدرن و البته متفاوتی هستند که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به تفاوت های میان این دو روش بپردازیم.

با خرید دستگاه لیزر مو در کنار استفاده از آر اف فرکشنال می توانید پوستی شاداب و بدون مو در کنار پوستی جوان از طراوت و زیبایی آن لذت ببرید.

روش آر اف فرکشنال چیست؟

در بیان تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال بهتر است ابتدا به شرح مختصری درباره آر اف فرکشنال بپردازیم تا تفاوت میان این روش با روش co2 فرکشنال را بهتر درک کنیم.

آر اف فرکشنال امواج رادیویی از نوع فرکوئنسی است که در عمق تعیین شده ای از پوست آزاد می شوند و باعث جوانسازی پوست می شوند. استفاده از این روش که گاها با لیزر اشتباه گرفته می شود مزایای بسیاری برای افراد به دنبال دارد.

مهم ترین مزیت و فایده استفاده از این روش عدم ایجاد عوارض در پوست است. دستگاهی که به کمک آن روش آر اف اجرا می شود دستگاه RF Fractional نام دارد.

روش co2 فرکشنال چیست؟

در بیان تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال لازم است به معرفی روش co2 فرکشنال بپردازیم. این روش یکی از روش های پیشرفته و بسیار موثر در جوانسازی پوست است.

به کمک co2 فرکشنال می توان مشکلات متعدد پوست از جمله جوش، منافذ باز و شلی پوست را رفع کرد بر خلاف دستگاه لیزر تیتانیوم که برای لیزر مو استفاده میشود. نکته مهمی که درباره این روش وجود دارد این است که نوعی لیزر بسیار موثر است که طی مراحل استفاده از آن یک یا چند لایه از پوست حذف می شود.

تفاوت های عمده میان روش آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال چیست؟

۱: تفاوت در مراحل بهبودی جای جوش، زخم و آکنه: در روش لیزر فرکشنال دی اکسید کربن جای اسکار زخم ها و جوش ها و اکنه در مدت زمان نسبتا کوتاهی بهبود خواهند یافت. در حالی که بهبودی در روش رادیو فرکوئنسی اندکی طولانی تر و زمان بر تر خواهد بود.

۲: یکی دیگر از تفاوت های میان این دو روش تهاجمی تر بودن روش فرکشنال دی اکسید کربن نسبت به روش آر اف فرکشنال است.

۳: در روش آر اف فرکشنال روند درمان مواردی مانند افتادگی پوست و شلی پوست سریع تر و مناسب تر است.

۴: از روش آر اف فرکشنال بیشتر برای درمان افتادگی پوست و کشیدگی آن استفاده می شود در حالی که روش co2 فرکشنال برای رفع انواع معضلات و مشکلات پوستی مناسب است.

۵: دیگر تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال در میزان عوارض ایجاد شده به وسیله آن ها است. به این معنی که روش آر اف فرکشنال از عوارض فیزیکی کمتری نسبت به روش co2 فرکشنال برخوردار است.

بزرگ ترین و اساسی ترین تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال کدامند؟

علاوه بر موارد یاد شده موارد مهم دیگری وجود دارند که مهم ترین و اساسی ترین تفاوت بین این دو دستگاه معرفی شده اند. یکی از این تفاوت ها دستگاه هایی است که به کمک آن ها این دو روش اجرا می شوند.

دستگاه co2 دستگاهی لیزری است که چندین درجه قوی تر از دستگاه آر اف است. بنابراین تعداد جلسات درمانی در دستگاه فرکشنال دی اکسید کربن کم تر است و فرد در تعداد جلسات کم تر به نتیجه دلخواه می رسد.

همچنین احتمال بروز زخم و قرمزی و التهاب در این روش بیشتر است و فرد بعد از اتمام فرایند لیزر به استراحت نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است از این روش در فصول سرد سال استفاده شود.

 این روش برای کسانی که بنا به دلایلی نمی توانند تحت عمل جراحی قرار بگیرند مناسب است و نسبت به روش co2 از ریسک کمتری برخوردار است. همچنین به دلیل پایین بودن احتمال ایجاد عوارض فیزیکی در روش آر اف می توان آن را در فصول گرم سال نیز اجرا کرد.

تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال در چیست؟

تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال در هزینه

 همان گونه که می دانید هزینه انجام این روش ها جهت رفع مشکلات پوست به عوامل مختلفی از جمله تعداد جلسات درمانی، نوع دستگاه و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

حال با توجه به موارد متعدد بیان شده هزینه استفاده از روش co2 نسبت به روش آر اف فرکشنال بیشتر است. زیرا این روش روشی حرفه ای تر است و دستگاه مورد استفاده آن طی فرایندی پیچیده اقدام به تولید لیزر و تاباندن آن به لایه های پوست می کند.

نکته: نکته جالب توجه درباره تفاوت آر اف فرکشنال با co2 فرکشنال این است که co2 فرکشنال نوعی لیزر است که با ایجاد سوراخ در سطح پوست به لایه های عمیق تر آن راه پیدا می کند.

به همین جهت در اغلب اوقات سوختگی و زخم در سطح پوست ایجاد می کند. در عوض آر اف فرکشنال لیزر نیست بلکه امواج رادیویی است که به وسیله آن ها در عمق مشخصی از پوست اقدام به آزادسازی این امواج می کند. در نتیجه هیچ گونه سوختگی و زخمی بر روی پوست ایجاد نمی کند.

کلام آخر

در این متن این دو دستگاه را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادیم و به نکات مهمی در این باره اشاره کردیم. با این حال به عنوان جمع بندی می توان گفت که روش آر اف فرکشنال روشی کاملا بی خطر و کم تهاجمی است که بیشتر برای رفع شلی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

روش co2 فرکشنال اما روشی قوی تر است که به کمک امواج لیزر انجام می گیرد. هر چند این روش روشی تهاجمی است و امکان بروز عوارض در پوست را بالا می برد اما بهتر و مناسب تر عمل می کند.

به نحوی که قادر است قدیمی ترین و مقاوم ترین آسیب های پوستی را رفع نماید. لازم به ذکر است که هر دو روش جزء بهترین روش های ترمیم پوست هستند که با دو فرایند مجزا انجام می شوند.در پایان می توانید برای ارتباط با ما از طریق شماره تلفن های سایت با ما در تماس باشید  از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره برید.

اطلاعات بیشتر  تاثیر لیزر بر روی فولیکول مو چیست؟ | 4 تاثیر لیزر بر فولیکول های مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا