لیزر زیبایی

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو | لیزر پوست و مو و انواع آن کدامند و چه خصوصیاتی دارند؟

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مو

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو را می توان در چند بخش دسته بندی کرد.لیزرهای پوست و مو یکی از جدید ترین تکنیک ها و راه ها برای داشتن چهره و بدنی زیبا است. امروزه استفاده از انواع مختلف لیزر به امری رایج در میان افراد بخصوص خانم ها تبدیل شده است.

در حال حاضر لیزرهای متعددی جهت استفاده وجود دارند که مطابق با نیاز افراد می توان از آن ها استفاده کرد. آنچه که درباره لیزرهای پوست حائز اهمیت است رعایت اصول مرتبط در زمان بکارگیری آن ها می باشد. اصول سه گانه استفاده از انواع لیزرها به قرار ذیل هستند:

۱: فرایند لیزر باید تحت نظر پزشک یا فردی باتجربه و متخصص انجام بگیرد.

۲: از یک روش لیزر مناسب برای رفع مشکل افراد استفاده شود.

۳: از دستگاهی مناسب و استاندارد برای رفع مشکل افراد استفاده شود.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو

لیزر مو چیست؟

آشنایی با انواع دستگاه لیزر مو و پوست و پیش از پرداخت به معرفی انواع لیزرهای پوست و مو بهتر است بدانیم که لیزر چیست؟ در حقیقت لیزر دستگاهی است که به کمک آن می توان انواع مشکلات مرتبط با پوست و مو را برطرف کرد.

دستگاه مربوطه قادر است طول موج بخصوصی از امواج نورانی را تقویت کرده و در نقطه ای خاص متمرکز نماید. این فرایند سبب بالا رفتن انرژی و افزایش قدرت نفوذ امواج نورانی می شود. فرایند موجود باعث ایجاد انرژی گرمایی و در نتیجه تاثیر بر روی پوست و مو می شود.

مهم ترین لیزرهای پوست و مو

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو

برای معرفی انواع لیزرهای پوست و مو لازم است هر کدام از لیزرها را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی مهم ترین انواع این لیزرها عبارتند از:

۱: لیزر دی اکسید کربن: این نوع لیزر پر کاربرد ترین انواع لیزر پوست و مو می باشد که جزء اولین لیزرهای مورد استفاده نیز به شمار می آید. با بهره گیری از این لیزر می توان یک لایه برداری عمیق بر روی پوست انجام داده و تاثیرات مثبتی را بر روی آن مشاهده کرد.

تاثیراتی که این نوع لیزر بر روی پوست باقی می گذارد شامل رفع اسکار، آکنه، ترک پوستی و جوانسازی می باشند.

۲: لیزر پوست لیزر PDL: از لیزر پی دی ال اغلب برای درمان خال های عروقی، ماه گرفتگی و ضایعات پوستی استفاده می شود.

۳: لیزر ND- YAG: ابن نوع لیزر یکی دیگر از لیزرهای پوست و مو است که جزء رایج ترین لیزرها به شمار می آید. از این نوع لیزر اغلب برای از بین بردن لکه های پوستی، رفع رگ های زیر پوستی و تغییرات رنگی پوست بهره گرفته می شود. همچنین از لیزر ND-YAG برای رفع موهای زائد و پاک کردن تاتو نیز استفاده می شود.

۴: لیزر اربیوم: لیزر اربیوم یکی دیگر از انواع لیزرهای پوست و مو می باشد. کاربرد مهم این نوع لیزر در جوانسازی پوست است که این عمل را با لایه برداری سطحی پوست انجام می دهند. از دیگر کاربردهای این نوع لیزر رفع چین و چروک سطحی پوست می باشد.

۵: لیزر الکساندرایت: از جمله رایج ترین و نام آشنا ترین نوع لیزر پوست و مو است که بیشتر برای رفع موهای زائد از آن استفاده می شود.

۶: لیزر Q- Switch: این لیزر معمولا برای رفع ضایعات پوستی مانند رفع کک و مک و حذف خال استفاده می شود. همچنین در مواردی نیز برای پاک کردن تاتو به کار گرفته می شود.

در کنار این دستگاه های لیزر قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم به نسبت کارایی و عملکرد آن از تمامی دستگاه ه های ذکر شده مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

کاربردهای مهم لیزرهای پوست کدامند؟

اطلاعات بیشتر  انواع دستگاه هیدرودرم زیبایی بعلاوه قیمت 5 دستگاه هیدرودرم زیبایی

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو و هر کدام از لیزرهای پوست و مو دارای کاربردهای ویژه و مشخصی می باشند. در مورد لیزرهای مخصوص پوست باید گفت که جوانسازی، لایه برداری، لیفتینگ از جمله مهم ترین کاربردهای این لیزرها هستند.

در کنار این موارد می توان به رفع جای زخم، رفع موهای زائد بدن و از بین بردن جوش و جای جوش نیز اشاره کرد.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو

موارد مهم در انتخاب مناسب ترین نوع لیزر موهای زائد

برای انتخاب مناسب ترین لیزر موهای زائد پزشک با توجه به سه مورد ذیل لیزر را انتخاب می کند. این سه مورد عبارتند از:

۱: نوع پوست.

۲: رنگ پوست.

۳: ضخامت موهای زائد.

نکته: به طور کلی مهم ترین و مناسب ترین لیزرها برای رفع موهای زائد لیزر الکساندرایت، لیزر ND- yag و لیزر ipl می باشند. لازم به ذکر است که لیزر الکساندرایت بهترین و ایده آل ترین نوع لیزر برای استفاده ایرانیان شناخته شده است. زیرا طول موجی این نوع لیزر با پوست ایرانی ها سازگار می باشد. همچنین کاربرد مهمی در رفع موهای زائد دارد.

هزینه استفاده از لیزرهای پوست و مو

برآورد هزینه استفاده از لیزرهای پوست و مو کار بسیار مشکلی است زیرا این هزینه ها برای افراد مختلف متفاوت بوده و بر اساس نکات مهمی تعیین می شوند. با این حال استفاده از این لیزرها نسبت به سایر روش های جوانسازی پوست و رفع موهای زائد مقرون به صرفه تر می باشند.

موارد مهم و تاثیر گذار بر تعیین میزان هزینه های استفاده از لیزرهای پوست و مو

اطلاعات بیشتر  مزایای خرید دستگاه لیزر به صورت اقساطی | شرایط و مراحل فروش اقساطی دستگاه لیزر چگونه است؟

از جمله مواردی که بر میزان و برآورد هزینه های استفاده از لیزرهای پوست و مو تاثیر گذار هستند عبارتند از:

۱: نوع لیزر مورد استفاده.

۲: تعداد جلسات مراجعه.

۳: وسعت ناحیه ای که باید تحت لیزر قرار بگیرد.

۴: نوع کلینیکی که در آن لیزر درمانی انجام می شود.

۵: تخصص و تبحر پزشک معالج.

مراقبت های بعد از انجام لیزرهای پوست و مو

مراقبت هایی که بعد از انجام لیزرهای پوست و مو باید انجام داد شامل موارد ذیل می باشند.

  • استفاده از پماد های ضد التهاب
  • استفاده از کمپرس یخ
  • عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • استفاده از کرم های ترمیم کننده

سخن آخر: لیزرهای پوست و مو بهترین درمان برای برطرف کردن مشکلات پوستی و رفع موهای زائد بدن می باشند. نباید فراموش کرد با استفاده از مناسب ترین نوع لیزر و بهره گیری از تکنولوژی برتر می توان نتیجه ای فوق العاده کسب نمود.

بنابراین باید توجه کرد که لیزر درمانی باید در کلینیک و مراکز درمانی معتبر انجام شود. زیرا کوچک ترین خطا و بی توجهی در انجام لیزر صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به پوست بدن افراد وارد می کند.

مورد مهم بعدی که باید هنگام استفاده از لیزرهای پوست و مو به آن توجه نمود انجام لیزر درمانی توسط پزشک متخصص و مجرب است.

لازم به یادآوری است جهت فروش دستگاه لیزر پلاتینیوم در شرکت ما جشنواره ویژه ای برپاست و شما می توانید از طریق تماس با ما از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و با تخفیف ویژه، این محصول را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا