لیزر زیبایی

چگونه موهای نازک و کرکی را لیزر کنیم؟ | بهترین طریقه لیزر کردن موهای نازک و کرکی چیست؟

چگونه موهای نازک و کرکی را لیزر کنیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چگونه موهای نازک و کرکی را لیزر کنیم؟

  چگونه موهای نازک و کرکی را لیزر کنیم؟ لیزر موهای زائد، فرآیندی است که فولیکول و رنگدانه مو را مورد هدف قرار می دهد. طول موج نور لیزر باید به اندازه کافی به پوست منتقل شود تا بتواند فولیکول مو را از بین ببرد.

چگونه موهای نازک و کرکی را لیزر کنیم؟

پالس های مکرر از لیزر، ابتدا موهای موجود را از بین می برند و سپس اجازه می دهند گرمای لیزر به پوست نفوذ کرده و انرژی را به فولیکول های مو هدایت کند و از رشد موهای نازک و کرکی در آینده جلوگیری کند.

در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این روش، می خواهیم بدانیم چگونه موهای نازک و کرکی را لیزر کنیم؟

نکات موثر در رابطه با لیزر موهای نازک و کرکی

قبلاً لیزر موهای نازک و کرکی فقط در افرادی که موهای تیره و پوستی روشن داشتند، استفاده می شد، زیرا لیزر با هدف قرار دادن رنگدانه ها، کار می کند.

اما اکنون، این عامل به لطف فناوری های جدیدی که وسعت لیزر را برای حذف موهای زائد گسترش می دهد، بسیار پیشرفت کرده و مانند گذشته نیست. حذف موهای زائد با لیزر بر روی تمام رنگ های پوست، کار می کند، به شرطی که از لیزرهای مناسب برای پوست افراد استفاده شود.

برای پوست های تیره، فرد به طول موجی احتیاج دارد که بتواند به اپیدرم مو نفوذ کند تا از ریشه، موهای را از بین ببرد.

همانطور که گفته شد، امروزه جدیدترین و بزرگترین فناوری ها با پیشرفت های فراوانی که داشته اند، توانسته اند، انقلاب عظیمی را در حوزه لیزر ایجاد کنند.

بنابراین اگر شما خواهان لیزر موهای نازک و کرکی خود هستید، بهتر است قبل از انجام آن، با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. از آنجا که لیزرها جذب رنگدانه می شوند، بهترین نتیجه را روی موهای سبزه یا تیره دارند.

در حقیقت، لیزر در حال حاضر روی موهایی که فاقد رنگدانه هستند، کمترین عملکرد را دارد. اگر موها خیلی ریز باشند، لیزر را به خوبی دریافت نمی کنند، لذا سعی کنید قبل از انجام هر گونه لیزر روی موهای خود، با کارشناسان مجرب در این حوزه صحبت کنید.

نکته : اگر اخیراً از اپیلاسیون استفاده کرده باشید، استفاده از لیزر عملکرد خوبی نخواهد داشت.

در حقیقت، شما باید برای رسیدن به بهترین نتیجه، قبل از لیزر، موهای نازک خود را اصلاح کنید، این امر موجب می شود که لیزر بتواند به راحتی بتوانید به عمق موهای شما نفوذ کند.

در حقیقت، استفاده از موم یا موچین، فولیکول مو را از بین می برد، لذا فرد نمی تواند از لیزر استفاده کند. پس سعی کنید حتما یک هفته قبل، از اپیلاسیون یا موم برای حذف موهای زائد خود استفاده کنید و سپس به استفاده از لیزر، اقدام کنید.

چگونگی استفاده از لیزر موهای نازک و کرکی در افراد مختلف

نکته : بیماران مختلف ممکن است به تعداد جلسات مختلفی نیاز داشته باشند.

اطلاعات بیشتر  نکات ایمن و موثر لیزر موهای زائد پوست برنزه با دستگاه مناسب | لیزر پوست برنزه با ایمنی بیشتر

از بین بردن موهای زائد با دستگاه لیزر تیتانیوم اصل یک کار تخصصی است که نیازمند تجربه و مهارت بالایی است، درحقیقت، بیماران برای دیدن نتایج دائمی، باید با گذشت زمان (با فاصله چند هفته) طی چندین جلسه به مرکز درمانی خود، مراجعه کنند.

مو در مراحل مختلفی رشد می کند، لذا به طور متوسط، بسته به قسمتی از بدن که لیزر می شود، تقریبا ۴۰٪ از موها در مرحله رشد قرار می گیرند، درنتیجه باید سعی کنید موهای خود را طوری لیزر کنید، که امکان رشد مجدد آن ها وجود نداشته باشد.

اما اینکه دقیقاً به چه تعداد جلسه برای لیزر موهای نازک و کرکی خود، نیاز خواهید داشت، به بدن شما بستگی دارد.

موها در افراد با سرعت های مختلفی رشد می کنند، بنابراین بعضی از آنها ممکن است به جلسات بیشتری نسبت به بقیه نیاز داشته باشند. اگر موهای شما سریع تر رشد کند، به جلسات بیشتری نسبت به کسی که رشد مو کندتری دارد، نیاز خواهید داشت.

همچنین ، این امر بسته به جنس موهای افراد هم دارد، به عنوان مثال لیزر موهای نازک و کرکی سریع تر از جنس موهای دیگر است. از سوی دیگر، هورمون های شما نیز می توانند بر عملکرد خوب لیزر تأثیر بگذارند.

ممکن است افراد مبتلا به بیماری های هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، به درمان بیشتری نسبت به یک بیمار عادی نیاز داشته باشند و این واقعیت وجود دارد که هورمون های شما با گذشت زمان تغییر می کنند.

هرچه پیرتر می شویم، موهایمان بیشتر می شود و بدنمان تغییر می کند، لذا برای کسب آگاهی در این زمینه، لازم است با کارشناسان و پزشکان متخصص در این حوزه صحبت کنید.

نکته : اگر مطمئن نیستید، قبل از شروع یک جلسه کامل با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه موهای نازک و کرکی را لیزر کنیم؟مشورت با پزشک خود

حتی با وجود فناوری های جدید جهت لیزر موهای نازک و کرکی، می توانید به منظور کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر در این زمینه، با پزشک خود صحبت کنید.

از آن جایی که عملکرد لیزر در بدن همه افراد متفاوت است، لذا مشورت و صحبت با پزشک، ایده خوبی است که برای پاسخ دادن به سوالات خود، می توانید به آن ها مراجعه کرده و خیال خود را بابت لیزر راحت کنید.

نکات مثبت جهت لیزر موهای نازک و کرکی

غیرتهاجمی است

بدون درد است

هیچ عارضه جانبی وجود ندارد

قدرت مو را افزایش می دهد

موارد منفی لیزر موهای نازک و کرکی

تعدادی از دلایل وجود دارد که بعضی از افراد در مورد روش کار با لیزر چندان نگرش مثبتی ندارند، از جمله:

وقت گیر بودن آن : برای دیدن نتایج بهبودی، اغلب به چندین جلسه در هفته و چند ماه نیاز دارید. اگرچه ممکن است تعداد جلسات کاهش یابد، اما اکثر ارائه دهندگان پیشنهاد می کنند، که درمان ها را تا پایان عمر ادامه دهید.

پرهزینه بودن : هزینه های درمانی لیزر موهای نازک و کرکی می تواند کمی گران باشد.این امر می تواند با داروهای خاص تداخل ایجاد کند، چرا که لیزر درمانی نباید در افرادی که از داروهایی حساس به نور استفاده می کنند، انجام شود.

درنتیجه، حساسیت به نور، نوعی تغییر شیمیایی در پوست است که باعث افزایش حساسیت فرد به نور می شود.

نتیجه گیری:

از آنجا که نتایج لیزر موهای نازک و کرکی در همه افراد یکسان نیست، لذا به نظر می رسد نتیجه گیری جامعه پزشکی این است که این امر، برای برخی از افراد مفید است، اما برای برخی دیگر خیر. در حقیقت، تحقیقات بیشتری در این حوزه لازم است و نیازمند پیگیری و مطالعات فراوانی در این زمینه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا