دسته‌بندی نشده

آشنایی کامل با عمل لیزر موهای زائد ۲۰۲۱ | لیزر موهای زائد ۲۰۲۱ چگونه کار می کند + نتایج

آشنایی کامل با عمل لیزر موهای زائد 2021

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آشنایی کامل با عمل لیزر موهای زائد ۲۰۲۱

آشنایی کامل با عمل لیزر موهای زائد ۲۰۲۱.عمل لیزر موهای زائد همانطور که میدانید بهترین روش دائمی جهت حذف موهای زائد است. یکی از مواردی که به صورت طبیعی در بدن همه آدم ها موجود می باشد موهایی است که بصورت ناخواسته در بخش هایی از بدن روییده می شوند.

جهت رفع این موهای اضافی و ناخواسته یکی از روش ها، لیزر می باشد. اگر تمایل دارید از این شیوه کاربردی استفاده نمایید، بایستی در خصوص آن آگاهی هایی داشته باشید.

این عمل همانطور که میدانید یکی از روش های دائمی جهت از بین بردن موهای زائد به شمار می آید که حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد موها به صورت کامل از بین می روند.

روش های دیگر افزون بر اینکه، هم زمان هم هزینه های اضافی در پی خواهد داشت بلکه رشد مجدد مو همچنان ادامه خواهد داشت. برای اینکه با این روش بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید تا در خصوص این عمل مباحثی عمده را ارائه نماییم.

دلیل جلسات متعدد عمل لیزر موهای زائد چیست؟

آشنایی کامل با عمل لیزر موهای زائد 2021

در این مطلب می خواهیم در خصوص علت جلسات متعدد عمل لیزر موهای زائد مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.‌ هر مو بر روی بدن ما معمولا ۳ فاز رشد آناژن، کاتاژن و تلوژن دارد. هر ۳ مرحله به صورت همزمان رخ می دهند و هر سلول بنیادی مو مستقل است و در مواقع گوناگون پروسه ی رشد را طی می کند.

بدین علت است که همه موهای ناخواسته و اضافی شما طی یک جلسه بصورت یک مرتبه برطرف نمی شوند.

معلوم شده است که در هر زمان تقریبا ۸۵ الی ۹۰ موهای زائد شما در فاز آناژن، ۱ الی ۲ درصد در فاز کاتاژن و ۱۰ الی ۱۴ درصد در فاز تلوژن قرار دارند. فرق عمده میان موهای بدن و موهای سر هم در طی دوره آناژن است.

در این مرحله برای ابروها، پا ها، بازوها و … در قیاس با موهای سر، که ۳ تا ۷ سال حدود ۱ ماه الی ۴۵ روز طول می کشد. هر چه مو در مرحله آناژن بیشتر باقی بماند رشد بیشتری هم دارد‌.

در آخر این فاز مو ها به مرحله کاتاژن وارد می شوند. یک فاز اندک که دست کم ۱۰ روز به طول می انجامد. ریشه مو به طرف بالا فشار داده می شود و کراتینه می شود.‌

کوتاه و قطور به چشم می آید و به آنهای موی کلوپ می گویند. رشد توقف می یابد و پوشش ریشه بیرونی انقباض یافته و به ریشه مو وصل می شود.

مرحله پایانی تلوژن، به منزله فاز استراحت می باشد که رشد توقف می یابد و تمام ساختار جهت یک دوره زمانی ناپایدار استراحت می کند. این وهله حدود یک ماه و نیم برای موهای لب فوقانی و برای موهای پا ۳ تا ۶ ماه طول می کشد. الباقی موها خارج می شوند و فاز آناژن مجدد شروع می شود.

مرحله آناژن مطلوب ترین وهله جهت حذف مو با عمل لیزر موهای زائد است چرا که این عمل به صورت مطلوبی در سلول بنیادی اثر می گذارد.

با ملاحظه به سیکل های متنوع نمو مو به طور میانگین ۶ الی ۸ جلسه جهت از بین بردن موهای زائد پیشنهاد می شود. همچنین مدل نمو مو با توجه به اینکه مرد یا زن است کاملا متفاوت است.

بدین جهت جلسات متعدد عمل لیزر مورد نظر، کاملا وابسته به شرایط است. به عنوان مثال لیزر موی مردان به علت حجم بسیار موها، احتیاج به جلسات بیشتری دارند.

در ضمن چنانچه این عمل یک شیوه جهت برطرف نمودن موهای ناخواسته و اضافه است اما در قسمت های پر تراکم به علت وجود موهای خیلی زیاد، احتمالا نتواند بطور کامل مو ها را از بین ببرد و این مسئله وجود جلسه های بیشتری را به امری ضروری مبدل می کند. برای دریافت مطلوب ترین برآیند عمل لیزر موهای زائد بایستی، طی فاصله زمانی متعدد این عمل را مجدد تکرار کنید.

شارژ دستگاه باعث می شود تا سلول های بنیادی مو مجدد تولید نشوند. با توجه به وضعیت فردی شما، امکان دارد یک یا دو بار در سال به این عمل جهت برطرف نمودن موهای زائد احتیاج داشته باشید. هر جلسه به قسمتی که میخواهید لیزر را روی آن انجام دهید بستگی دارد.

در مجموع لیزر مو یک شیوه تقریبا سریع است. لیزر بخش های کوچکتر نظیر پشت لب حدود چند دقیقه طول می کشد اما نواحی بزرگتر حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارد.

آیا عمل لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

آشنایی کامل با عمل لیزر موهای زائد 2021

در مجموع بکارگیری از عمل لیزر موهای زائد عوارض بلند مدت شناخته شده ای ندارد. در حقیقت فرکانس استفاده شده در تولید لیزر به نوعی است که از پرتو UV مشابه آنچه در نور آفتاب است خبری نیست.

با این حال پیشنهاد می شود اگرچه در خانواده خود پیشینه مسائل و مشکلات پوستی حاد داشته اید، از انجام این کار خودداری نمایید.

بیشتر بیماران که به مراکز زیبایی رجوع می کنند، سوال آنها این است که آیا این عمل سرطان زا است؟ آیا زمانی که این عمل را انجام می دهید بافت های داخلی بدن نظیر رحم، تخمدان یا غدد لنفاوی زیر بغل دستخوش مشکل می شوند؟

پوست حاوی ۳ لایه اپیدرم، درم و هیپودرم می باشد و پس آن چربی زیر پوست وجود دارد و پس از آن هم ماهیچه ها و استخوان ها و پس از آن هم قسمتی وجود دارد که بافت های درونی بدن داخل این فضا واقع شده اند. بهتر است بدانید که ریشه مو های ناخواسته و اضافی در سطح درم واقع شده اند.

سیستم های لیزر به گونه ای طراحی و پایه ریزی شده اند که انرژی را تنها به پیاز مو و درم می رسانند. خیالتان بابت این سوال آسوده باشد که بافت های داخلی بدن شما به هیچ وجه تحت الشعاع این عمل قرار نمی گیرد.

برخی از لیزرها در معالجه زائدات پیش سرطانی حتی سودمند می باشند، در این صورت ریسک ابتلا به این بیماری تا حدالامکان کاهش میابد.

چنانچه شخص به بیماری عروقی دچار باشد، معالجه با استفاده از پرتو ی IPL و لیزر به عدم ایجاد سرطان کمک می کند. این بدان منظور است که با اعمال این روش شما آماده ابتلا به سرطان نیستید، مگر اینکه به امراض دقیقی نظیر بیماری عروقی، آسم، اگزما و… دچار باشید

با استفاده از دستگاه لیزر نظیر دستگاه لیزر الکس دایود می توان با اطمینان خاطر این دستگاه استفاده کرد و عوارض بدی بر بدن به هیچ عنوانی این دستگاه ندارد.

اطلاعات بیشتر  کدام دستگاه لیزر در سال 2021 عملکرد بهتری دارد؟ | بهترین لیزر در سال 2021 کدامند؟ + ویژگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا