لیزر زیبایی

لیزر الکس یا دایود؟ فرق بین لیزر الکس و دایود چیست؟ | از لیزر الکس استفاده کنیم یا دایود + تفاوت

لیزر الکس یا دایود؟ فرق بین لیزر الکس و دایود

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

لیزر الکس یا دایود؟ فرق بین لیزر الکس و دایود چیست؟

لیزر الکس یا دایود؟ فرق بین لیزر الکس و دایود چیست؟ لیزر موهای زائد، موثرترین روش برای از بین بردن قطعی موهای بدن است. لیزر موهای زائد انواع مختلفی دارد و انتخاب بین آنها به نوع پوست و موی هر فرد بستگی دارد. با یک انتخاب خوب می توانید نتایج بهتری بگیرید.

بیشتر زنان و مردان به لیزر موهای زائد روی می آورند. خطرات آن حداقل است و سود آن دائمی است، بنابراین شناختن هر یک از آنها و مزایا و معایب آنها مهم است.

در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با این لیزرها، لازم است بدانیم فرق بین لیزر الکس و دایود چیست؟ و شامل چه مزایا و معایبی است؟

لیزر الکس یا دایود؟ فرق بین لیزر الکس و دایود چیست؟

بررسی انواع لیزر موهای زائد برای خانم ها و آقایان

لیزر موهای زائد را باید یک متخصص پوست و زیبایی انجام دهد. به طور منظم، یک متخصص پوست کسی است که مجوز انجام این کار را دارد. همچنین وی با توجه به نتایج مطلوب و خصوصیات هر فرد، کسی خواهد بود که شما را در نوع مناسب از بین بردن موهای زائد راهنمایی می کند.

یکی از موارد موثر در بررسی لیزر موهای زائد، شدت لیزر است که این امر بر حسب نانومتر (nm) اندازه گیری می شود. این مورد بر شدت درد، اثربخشی درمان و تعداد جلساتی که ممکن است برای برداشتن قطعی مو از ناحیه ای که کار انجام می شود، لازم باشد.

قبل از شروع اولین جلسه از بین بردن موهای زائد با لیزر، در مکانی که در آن لیزر انجام می شود، مشاوره قبلی و بررسی تاریخچه پزشکی صورت می گیرد.

برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را در کنار افرادی که لیزر موهای زائد را انجام می دهند، بگیرید، بهتر است ویژگی های هر نوع دستگاه را بسته به عملکرد آن دستگاه در حذف و از بین بردن موهای زائد را بدانید؛ که از جمله پر کاربرد ترین این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیزر دایود
  • لیزر الکس

ممکن است از خود بپرسید این دو دستگاه چه کارایی دارند و فرق بین لیزر الکس و دیود چیست؟ که در اینجا مزایا و معایب کار با هریک توضیح داده شده است.

۱. دایود لیزر

لیزر دیود، امروزه متداول ترین نوع لیزر در حذف و از بین بردن مو است. این نوع لیزر دارای طول موج ۸۱۰ نانومتر است که بالاتر از اکثر دستگاه های لیزر موهای زائد است که از سال ۱۹۹۴ تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

لیزر دیود در از بین بردن موهای تیره بسیار موثر است و اگرچه در پوست های روشن کارایی آن افزایش می یابد، اما این نوع لیزر در پوست هایی با رنگ قهوه ای روشن تا تیره و برنزه نیز بسیار خوب عمل می کند.

این تفاوت مهمی است، زیرا سایر انواع لیزر موهای زائد، نتیجه خوبی را در پوست تیره تضمین نمی کنند. با لیزر دیود، حذف کامل مو از هر قسمت از بدن تضمین می شود.

به دلیل قدرتی که این نوع دستگاه دارد، تقریباً بدون درد است، اگرچه این دستگاه، بیش از حد معمول به جلسات بیشتری احتیاج دارد، زیرا به طور معمول ۱۰ جلسه طول می کشد تا مو به طور قطعی از بین برود. یک مزیت این نوع لیزر موهای زائد این است که خطر ایجاد سوختگی وجود ندارد.

۲. لیزر الکساندرایت

لیزر الکس در از بین بردن موهای بیشتر پوست موثر است. این نوع لیزر در ۷۵۵ نانومتر کارایی و عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد.

یکی از تفاوت های بین لیزر الکس و دایود این است که لیزر الکس بر خلاف لیزر Diode با طیف وسیع تری از موها و ضخامت مو کار می کند. علیرغم کارایی موثری که دارد، این لیزر در حال حاضر بیشترین استفاده را ندارد.

یک مزیت این لیزر این است که به طور منظم به جلسات کمتری نیاز دارد، اما عیب بزرگ این دستگاه، این است که در پوست های تیره، برنزه یا اخیراً در معرض آفتاب قرار گرفته، می تواند باعث سوختگی جزئی شود، بنابراین استفاده از آن در این نوع پوست، کارایی خوبی ندارد. لیزر الکساندرایت می تواند روی پوست های سفید با موهای متوسط ​​یا ضخیم موثر باشد.

لیزر الکس یا دایود؟ فرق بین لیزر الکس و دایود چیست؟

بررسی تفاوت ها و ویژگی های موثر لیزر الکس و دیود

  • الکساندرایت لیزر

الکساندرایت با استفاده از طول موج ۷۵۵nm، سازگار با انواع رنگ پوست بوده، سریع و راحت است، بهترین سیستم اپیلاسیون لیزر در کشور است.

برای پوست نه چندان تیره، الکساندرایت موثرترین و مناسب ترین نوع لیزر است. لیزر الکس نسبت به سایر لیزرها با شدت بیشتری در رنگدانه ملانین که مو را تیره می کند، نگه داشته می شود و به فولیکول های عمیق مو می رسد. با توجه به مزیت جذب آن، اثر پایدارتری در این نوع لیزر حاصل می شود. از مهم ترین ویژگی های آن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موفقیت در حذف تمام موهای زائد

بهبود ضایعات رنگدانه ای، لکه آفتاب، کک و مک، ملاسما

بهبود ضایعات عروقی، همانژیوم و تلانژکتازی

جوان سازی پوست، با از بین بردن چین و چروک پوست

  • مزایای لیزر الکساندرایت

با لیزر الکساندرایت می توان نتایج موفقیت آمیزی را در انواع پوست های روشن بدست آورد،

نتایج به خصوص در موهای تیره بیشتر نمایان است.

این روش، اغلب بدون درد است

این می تواند در مناطق خاص در یک زمان خاص استفاده شود و به مراقبت ویژه نیاز ندارد

خطر سوختگی کم است

  • لیزر دیود

لیزر دیود نام عمومی است که به لیزرهایی با طول موج ۸۱۰ نانومتر داده می شود. از لیزرهای دیود با مارک های مختلف، در کشورهای مختلف استفاده می شود. یکی از تفاوت های موثر بین لیزر الکس و دایود از لحاظ ویژگی های مختلف تکنولوژیکی آن ها است.

اگرچه از این دو لیزر در اپیلاسیون استفاده می شود، اما تفاوت های قابل توجهی در آن ها دیده می شود. لیزرهای دیود عمیق تر از لیزرهای الکساندریت هستند.

به همین دلیل، آنها درمان موثری را در موها ایجاد می کنند. لیزرهای دیود  موثرترین لیزرهای صورت، پشت و بازوها هستند. یکی دیگر از مزایای مهم لیزرهای دیود مثل دستگاه لیزر تیتانیوم همه کاره این است که می توان از آنها در انواع پوست استفاده کرد.

لیزر الکس یا دایود؟ فرق بین لیزر الکس و دایود چیست؟

  • مزایای لیزر دیود

جلسات درمانی آن کوتاه است.

نتایج و بهبودی در این روش، بسیا بالا است.

کمتر نواحی مختلف بدن، در حین لیزر احساس درد می کنند.

نتیجه گیری:

همان طور که می دانید، امروزه روش های مختلفی به منظور حذف و از بین بردن موهای زائد به کار می رود که افراد بسته به نوع پوست خود می توانند از آن استفاده کنند.

یکی از پرکاربردترین آن ها لیزر الکس و لیزر دیود است که این دو در عین شباهت هایی که با هم دارند، تفاوت هایی هم بین لیزر الکس و دایود وجود دارد که بسته به نوع پوست و تشخیص پزشک می توان از آن ها استفاده نمود.

اطلاعات بیشتر  دستگاه لیزر مناسب با پوست سبزه کدام است؟ | پوست سبزه را با چه لیزری لیزر کنیم که مناسب باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا