لیزر زیبایی

لیزر پی دی ال چیست؟ درمان ضایعات عروقی و پوستی چگونه با لیزر PDL انجام می شود؟ کاربردها

لیزر پی دی ال چیست؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

لیزر پی دی ال چیست؟

 لیزر پی دی ال نوعی دستگاه لیزر پوست است که می تواند پرتویی با طول موج ۵۷۰ تا ۶۰۰ نانومتر از خود ساطع کند و بر پوست بتاباند. این پرتو یک انرژی کنترل شده است و با اثری که بر هموگلوبین خون می گذارد، می تواند اثرات بد ضایعات عروقی را از بین ببرد.

این دستگاه لیزر به صورت تخصصی و برای مقاصد رفع ضایعات عروق خونی که در سطح پوست ایجاد می شوند و قابل رویت هستند، ساخته شده و مورد استفاده گسترده در این زمینه قرار می گیرد.

این دستگاه از نوع بهترین ها در نوع خود است و کاربردهای فراوانی برای شفاف نمودن پوست و رفع لک های پوستی و یا آفتاب سوختگی ها دارد. با این دستگاه بهترین نتایج برای واریس هایی که در پاها ایجاد می شود، را می توان انتظار داشت.

لیزر پی دی ال تنها دستگاهی است که به صورت تخصصی برای لیزر نمودن رگ ها و ضایعات خونی در همه ی افراد مورد استفاده خاص قرار می گیرد. از این دستگاه برای رفع ضایعات پوستی حتی در سنین پایین و کودکان نیز کاربرد دارد و منعی وجود ندارد

قیمت لیزر پی دی ال(PDL) چقدر است؟

قیمت لیزر پی دی ال در بازار به علت نوسانات قیمت ارز ثابت نیست و باید با تماس با کارشناسان ما این قیمت را به صورت روزانه سوال بفرمایید.

اگر در خصوص قیمت این دستگاه و یا قیمت دیگر دستگاه های لیزر مو و پوست از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم سوال دارید، می توانید در قسمت تماس با ما در سایت از کارشناسان ما سوال بفرمایید.

لیزر پی دی ال چیست؟

بیشترین کاربرد لیزر پی دی ال چیست؟

بیشترین کاربردی که از لیزر پی دی ال انتظار می رود حذف ضایعات عروقی است. از این دستگاه لیزر برای رفع لک های مادرزادی و لک های شرابی رنگ که بر روی پوست چهره و صورت و یا دیگر نقاط بدن پدیدار گشته است نیز به کار گیری می شود.

این دستگاه مناسبی برای رفع بیماری های پسوریازیس و لک های خورشیدی و جای جوش و آکنه هایی که از مدت ها قبل بر روی پوست مانده و به صورت لک درآمده اند می توان استفاده نمود. برای از بین بردن این عارضه ها کافیست در سه تا پنج جلسه از این دستگاه استفاه شود تا به صورت کاملاً اصولی این معضلات حذف گردند.

از لیزر برای جوانسازی پوست به صورت خاص نیز مورد استفاده می شود. با این لیزر می توان بر سطح بیرونی پوست اثر گذاشت و با تحریک این قسمت باعث کلاژن سازی و کشیدگی پوست گردید.

چند جلسه برای درمان با لیزر پی دی ال نیاز است؟

برای درمان با لیزر پی دی ال با توجه به رفع ضایعاتی که مد نظر است از ۳ جلسه تا ۱۰ جلسه متفاوت و متغیر است. به عنوان مثال برای رفع لک های خورشیدی و یا مادرزادی تا ۱۰ جلسه نیز امکان دارد که طول بکشد ولی برای رفع جای جراحی ها و یا رفع گوشت اضافی های بدن و یا رفع قرمزی های ایجاد شده به دلایل مختلف از ۳ تا ۵ جلسه مورد نیاز می باشد.

لیزر پی دی ال چیست؟

مزایای استفاده از لیزر پی دی ال چیست؟

از جمله مزیت هایی که برای لیزر پی دی ال قابل پیش بینی و قابل انجام است این است که نسبت به دیگر لیزرها قابلیت استفاده تخصصی برای رفع واریس های مویرگی و از بین بردن این نوع عارضه ها دارد. این دستگاه به صورت ۸۰ درصد موفقیت در رفع لک های مادر زادی و آن لک هایی که بر اثر عوارض طبیعی از قبیل نور مضرر ماورء بنفش خورشید به بدن رسیده و باعث لک خورشیدی شده است قابل درمان می باشد.

معایب استفاده از لیزر پی دی ال چیست؟

از جمله عوارض و معایب لیزر پی دی ال می توان به اثر گذاری که بر مویرگ های سطحی پوست برای رفع اختلال و رفع واریس این عروق دارد در بعضی از افراد ممکن است که اثرات کبودی برای چند روز مشاهده شود. برای رفع اثرات کبودی باید تا دو هفته منتظر ماند و اگر این عارضه رفع نشد به پزشک خود مراجعه نمود.

این عوارض اگر چه بعد از چند روز از بین می رود، ولی آن هایی که بر روی صورت ایجاد می گردنند شاید به عنوان یک اختلال و یا یک معضل از طرف کاربران شناخته شود و ظاهری خوبی برای این افراد ایجاد نکند.

ایجاد کمی سوزش در هنگام انجام لیزر یکی دیگر از معایبی است که فکری برای آرامش آن نشده است. استفاده از پمادهای سر کننده و بی حس کننده می تواند مقداری از این سوزش را کم کند.

لیزر پی دی ال چیست؟

مراقبت های بعد از استفاده از دستگاه لیزر پی دی ال چیست؟

از مراقبت هایی که برای لیزر پی دی ال دیده شده است، استراحت در منزل و جلوگیری از زیر آفتاب قرار گرفتن به صورت مستقیم تا سه روز بعد از لیزر درمانی می باشد. احتمال این که با استفاده از این دستگاه لیزر قرمزی و حساسیت بر روی پوست افزایش پیدا کند و تا دو هفته نیز این وضعیت مشاهده شود، پیشنهاد می شود که از دست کاری و یا کشیدن دست و یا هر وسیله دیگر بر روی محل لیزر خودداری شود.

برای این که محل لیزر به زودی رو به بهبودی کامل رود، باید از رفتن به حمام به مدت سه روز و استفاده از آب خیلی گرم برای شسشتوی این مناطق خودداری شود.

استفاده از کرم ها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک حتماً و همه روزه باید به صورت دقیق مورد استعمال کافی قرار گیرد تا در اسرع وقت بهبودی کامل حاصل گردد.

در ادامه اگر نیاز به سوالاتی در خصوص مراقبت های بعد از لیزر درباره این دستگاه و یا درباره دیگر دستگاه های لیزر دارید از طریق تماس با ما می توانید با ما در میان بگذارید و از ما سوال نمایید. کارشناسان ما همه روز منتظر تماس شما و سوالات شما در این خصوص می باشند.

لیزر پی دی ال چیست؟

مقایسه بین لیزر پی دی ال با دیگر لیزرها

مقایسه ای که می توان لیزر پی دی ال با دیگر لیزرها را داشت، از این لیزر برای موارد خاص و آن دسته از عوارض ناشی از واریس مویرگی و رفع لک ها و قرمزی های طبیعی و  غیر طبیعی که بر روی پوست ماندگاری دارند، مورد استفاده برای حذف آن ها می توان انجام داد.

این دستگاه با دیگر دستگاه لیزر مو زائد از لحاظ ساختاری و هدفی که برای آن دیده شده است، به طور کلی متفاوت می باشند. این دستگاه توانایی که لیزر مو زائد به صورت تخصصی برای حذف مو دارد را نمی توان برای این دستگاه متصور بود و اصلاً برای این هدف ساخته نشده است.

همانطور که بعضی از دستگاه های لیزر مو توانایی حذف واریس های مویرگی را ندارند، این دستگاه نیز توانایی لیزر موهای زائد بدن مردان و یا زنان را ندارد. شاید بتوان گفت تنها شباهت این دستگاه با دیگر دستگاه های لیزر مو قوی انعکاس نور به درون پوست و تبدیل آن به گرما است، ولی این نور آن قدر قدرت ندارد که به لایه های زیرین پوست و به نواحی پیاز مو برسند.

از دیگر تفاوت ها می توان به قیمت دستگاه لیزر مو زائد با قیمت دستگاه لیزر پی دی ال اشاره نمود که هیچ تناسبی در قیمت با هم ندارند.

لیزر پی دی ال چیست؟

جمع بندی

در انتهای این مقاله درباره دستگاه لیزر پی دی ال گفتیم که به صورت تخصصی برای از بین بردن عارضه های مویرگی ساخته شده اند و توانمندی خاصی در از بین بردن لک های مادرزادی و آن دسته از لک هایی که بر اثر تخریب از نور ماورءبنفش خورشید ایجاد شده اند کاربرد زیادی دارد.

این دستگاه برخلاف دستگاه لیزر الکس دایود که بر حذف موهای زائد بدن تمرکز دارد، این دستگاه فقط کاربرد از بین بردن جوش ها و آکنه ها و رگ های واریسی را به صورت تخصصی از بین می برد و می توان از آن استفاده نمود.

با این دستگاه بدون عارضه خاصی به دیگر قسمت های دیگر پوست، می توان شاهد از بین رفتن جای جوش و رفع آکنه های پوستی و علایم واریسی به صورت کاملاً دقیق و حرفه ای بود.

اطلاعات بیشتر  نکات ایمن و موثر لیزر موهای زائد پوست برنزه با دستگاه مناسب | لیزر پوست برنزه با ایمنی بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا