لیزر زیبایی

لیزر موهای زائد و نکاتی مفید درمورد آن | نکات مفید در مورد لیزر موهای زائد که باید بدانیم چیست؟

لیزر موهای زائد و نکاتی مفید درمورد آن

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

لیزر موهای زائد و نکاتی مفید درمورد آن

لیزر موهای زائد و نکاتی مفید درمورد آن چیست؟همه مردم به نظافت شخصی و آراستگی خود اهمیت زیادی می دهند. حال لیزر موهای زائد نمونه ی رایج و بارزی است که آقایان و خانم ها جهت حفظ نظافت، آراستگی ظاهری و پوستی بی مو و صاف این عمل را انجام می دهند.

همچنین روش های مختلفی مانند اپیلیدی، موبر، موم و ژیلت برای رفع موهای زائد وجود دارند که، موقتی بوده و بعد از مدتی دوباره موها شروع به رشد می کنند.

البته احتمال دارد همه ی این موارد موجب ایجاد مشکلاتی مانند موهای زیرپوستی، جوش، حساسیت ها و .. شود که علاوه بر این مشکلات، زمانبر بوده و هزینه های زیادی در بر دارد که به صرفه نمی باشد.

اما لیزر موهای زائد یکی از دائمی ترین راه های کاهش و یا حذف موهای زائد است که، با اتمام دوره ی درمان، پوست توسط دستگاه لیزر مو های زائد بدن بی مو و صاف می شود. از دیگر خصوصیات لیزر این است که به روش غیر تهاجمی عمل کرده و موجب ایجاد عفونت نمی شود.

دستگاه لیزر باعث از بین رفتن موهای زائد بدن می شود به گونه ای که، پالس های نور به پیاز یا فولیکول های مو نفوذ کرده و از رویش مجدد آن ها در قسمت لیزر شده پیشگیری می کند. همچنین لیزر تک موج و تک رنگ است که سلول های تشکیل دهنده ی مو را از بین می برد.

حال موهایی که ضخیم تر و مشکی تر هستند، ملانین بیشتری دارند. بنابراین نور بیشتری را جذب کرده و سریع تر از بین می رود. البته باید این نکته را در نظر گرفت که لیزر تنها ۷۰ الی ۹۰ درصد موها را از بین می برد و چند درصد باقی مانده موها به صورت نازک و کمرنگ دوباره رشد می کند.

دستگاه های لیزر مختلفی برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد که، انتخاب آن به رنگ پوست، نژاد، امکانات و بودجه فرد وابسته است.

برای مثال لیزر بر روی افراد با موهای روشن و پوست بور، تاثیر آنچنانی ندارد، در حالی که بر روی افرادی با موی مشکی و ضخیم با پوست روشن، بیشترین تاثیر را می گذارد. بنابراین افرادی با موهای روشن و بور به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد موهای زائد خود را از دست می دهند.

یکی از نکات مهم در مورد رفع موهای زائد از طریق لیزر این است که اگر شما تعداد جلسات درمانی را به اتمام نرسانید، تغییری در موهای خود احساس نکرده و برای انجام مجدد لیزر باید از ابتدا و جلسه ی اول شروع کنید.

لیزر موهای زائد و نکاتی مفید درمورد آن

چه کسانی قادر به انجام عمل لیزر موهای زائد خود نیستند؟

لیزر موهای زائد با وجود اینکه روشی بدون عوارض و بسیار عالی است اما، بعضی از افراد قادر نیستند از لیزر استفاده کنند. افرادی که قادر به استفاده از لیزر نیستند، به شرح زیر می باشند؛

افرادی با موی روشن و کرکی نمی توانند از لیزر جهت رفع موهای زائد خود استفاده کنند.

افرادی با پوست تیره نمی توانند از لیزر استفاده کنند، چون به اندازه ی کافی انرژی تولید شده توسط دستگاه لیزر جذب فولیکول مو نمی شود.

افرادی که جدیدا آفتاب گرفته اند یا پوست خود را از طریق دستگاه برنزه کرده اند نمی توانند به وسیله ی لیزر موهای زائد خود را از بین ببرند، زیرپوست این افراد دچار سوختگی شده و حدود ۲ الی ۳ ماه وقت لازم دارند که به حالت اول برگردند و اثری از مواد برنزه را روی پوست خود حس نکنند.

افرادی که در قسمت مورد لیزر دارای زخم عفونی یا تبخال هستند نباید لیزر را به کار ببرند، زیرا لیزر اثر پخش کنندگی زخم عفونی و تبخال را دارد.

کسانی که از داروهای هورمونی، ضد تبخال، آکوتال، ماینوکسیدیل و کورتون استفاده می کنند نمی توانند موهای زائد خود را لیزر کنند.

کسانی که از بیماری پسوریازیس رنج می برند نباید برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده کنند، زیرا مجددا بیماری را فعال می کند.

داروهایی که در ترکیبات خود حاوی عنصر طلا میباشند، نباید با جلسات لیزر تداخل داشته باشند.

افرادی با سابقه ی بیماری لوپوس نمی توانند عمل لیزر را انجام دهند.

افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می برند تا زمانی که دوره ی درمانی را به اتمام نرسانند و این اختلال را رفع نکنند، تحت هیچ شرایطی نباید عمل لیزر موهای زائد را انجام دهند زیرا بعد از اتمام جلسات، موهای هورمونی دوباره رشد خود را مجددا شروع میکنند، حتی اگر از دستگاه لیزر الکس دایود استفاده کرده باشند.

افرادی که مداوم در معرض نور خورشید قرار دارند نباید عمل لیزر موهای زائد را انجام دهند زیرا، با تابش خورشید به بخش های لیزر شده موجب تغییر رنگ و سوختگی آن ناحیه می شود.

افرادی که به بیماری کلوئید مبتلا هستند.

افرادی که در محل مورد نظر جهت لیزر، خالکوبی یا تاتو دارند.

سن مناسب برای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد و نکاتی مفید درمورد آن

سن مناسب برای لیزر موهای زائد ۱۴ سال است در حالی که، بیشتر پزشکان معتقدند که دختران و پسران باید به دوره ی بلوغ برسند تا بتوانند عمل لیزر موهای زائد خود را انجام دهند. زیرا اگر در سنین پایین تر انجام گیرد به علت تغییرات هورمونی نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت.

بنابراین سن مناسب برای انجام عمل لیزر موهای زائد ۱۷ الی ۱۹ سال است زیرا، هورمون های بدن ثابت می باشند و تغییری نمی کنند و نتایجی دائمی و ماندگار را به همراه دارند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد به عواملی مانند رنگ پوست، کرکی یا ضخیم بودن مو، نوع دستگاه و ناحیه ی مورد لیزر بستگی دارد.

بنابراین متخصص با توجه به شرایط بیمار تعداد جلسات را تعیین می کند که، معمولا ۶ الی ۱۲ جلسه نیاز دارد و مدت زمان لازم برای هر جلسه بسته به محل مورد لیزر ۱۰ دقیقه الی ۱ ساعت می باشد.

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد مانند دیگر درمان ها، عوارضی دارد که به شرح زیر می باشد؛

ایجاد خارش در ناحیه ی لیزر شده

ایجاد سوختگی های خفیف به ویژه در افرادی با پوست تیره

پوسته پوسته یا خشک شدن محل لیزر شده و اطراف آن

کبودی خفیف

بی حسی و درد

برای اطلاع از خرید دستگاه های لیزر از جمله خرید دستگاه لیزر تیتانیوم می توانید با همکاران ما در تماس باشید و آخرین قیمت های این دستگاه را بدانید و یا خرید کنید.

اطلاعات بیشتر  آشنایی با 0 تا 100 دستگاه لیزر هانس hanns آلمان بعلاوه قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا