دسته‌بندی نشده

کدام دستگاه لیزر در سال ۲۰۲۱ عملکرد بهتری دارد؟ | بهترین لیزر در سال ۲۰۲۱ کدامند؟ + ویژگی

کدام دستگاه لیزر در سال 2021 عملکرد بهتری دارد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کدام دستگاه لیزر در سال ۲۰۲۱ عملکرد بهتری دارد؟

کدام دستگاه لیزر در سال ۲۰۲۱ عملکرد بهتری دارد؟ اگر به دنبال گزینه های درمانی موثر برای از بین بردن موهای دائمی خود هستید، احتمالاً با طیف متنوعی از دستگاه های لیزر موهای زائد روبرو شده اید و می پرسید که تفاوت هریک از آن ها در چیست؟

به طور خلاصه، لیزر موهای زائد ایمن وموثر است و تنها راه حذف موهای زائد است. روش های درمانی از اواسط دهه ۱۹۹۰ به صورت تجاری در دسترس بوده است اما عملکرد هر یک کاملاً متفاوت است.

مسئله در اینجا این است که بسیاری از کلینیک های رفع موهای زائد ادعا می کنند که بهترین لیزر موهای زائد را ارائه می دهند، در حالی که این طور نیست، لذا در اینجا به منظور آشنایی و شناخت بیشتر با انواع متنوع لیزر، می خواهیم بدانیم کدام دستگاه لیزر در سال ۲۰۲۱ عملکرد بهتری دارد؟

کدام دستگاه لیزر در سال 2021 عملکرد بهتری دارد؟

بررسی عملکرد دستگاه های مختلف لیزر موهای زائد

دستگاه های مختلفی برای لیزر موهای زائد در بازار وجود دارد. با وجود گزینه های فراوان، چگونه دستگاه حذف موهای زائد مناسب خود را پیدا می کنید؟ در زیر به طور عمیق در مورد پنج نوع سیستم های حذف موی زائد صحبت شده است که به شرح زیر است:

۱. لیزر روبی

دستگاه لیزر روبی، اولین سیستم لیزر موی بازار است. با توجه به قدیمی بودن لیزر روبی، تحقیقات قابل توجهی برای حمایت از کارایی آن در دسترس است. با این حال، بسیاری از ارائه دهندگان، لیزر Ruby را منسوخ می دانند (در سال ۱۹۶۰ ساخته شده است) و سیستم های لیزر فعلی را انتخاب می کنند، زیرا لیزر از زمان انتشار اولیه به طور قابل توجهی به روز نشده است.

لیزر روبی پرتویی به رنگ قرمز منتشر می کند و طول موج ۶۹۴ نانومتر کوتاه تری تولید می کند که ملانین (رنگدانه قهوه ای) موجود در فولیکول مو را هدف قرار می دهد. این دستگاه لیزر، روی پوست تیره و موهای تیره بهترین عملکرد را دارد.

این لیزر روی موهای روشن (بلوند، قرمز یا خاکستری) موثر نیست. به دلیل بالا بودن میزان جذب لیزر در ملانین (رنگدانه پوست)، استفاده از روبی در انواع پوست های تیره ایمن نیست، زیرا می تواند باعث ایجاد رنگدانه شود. در نتیجه لیزر Ruby فقط برای مناطق کوچکی از پوست مناسب است.

۲. IPL

IPL مخفف “نور شدید پالسی” است و اغلب در کلینیک های زیبایی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. این دستگاه از یک پالس شدید و قابل مشاهده، با طیف گسترده ای از نور استفاده می کند. IPL، ملانین موجود در مو را هدف قرار می دهد تا باعث تخریب فولیکول شود.

IPL شباهت هایی با لیزرهای درمانی دیگر دارد، از این جهت که هر دو برای حذف مو از نور برای گرم کردن استفاده می کنند. IPL برای پوست برنزه بی خطر نیست، زیرا از نور طیف گسترده ای استفاده می کند که انواع ساختارهای پوست را هدف قرار می دهد. IPL همچنین دارای سرعت پوشش کند است، بنابراین به ندرت برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود.

جوانب مثبت: دستگاه لیزر بسیار رایجی است که تقریباً در هر مطب پوست پیدا می شود. کک و مک و لکه های قهوه ای را از بین می برد و بسیار ارزان است.

موارد منفی: از اشعه لیزر استفاده نمی کند و گرما می تواند به غیر از پیاز مو به ساختارهای دیگر پوست آسیب برساند. نمی توان از این نوع لیزر، برای هر فرد تیره پوستی استفاده کرد.

۳. الکساندریت (۷۵۵ نانومتر)

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت، مثل دستگاه لیزر پلاتینیوم اورجینال بیشترین استفاده از لیزر در بازار است، زیرا بسیار سریع و بی نهایت موثر است. الکساندرایت (به طور خلاصه الکس) به دلیل سرعت بالای تکرار پالس در لیزر، می تواند درمان سریع در مناطق بزرگ بدن را انجام دهد.

الکس به دلیل هدف قرار دادن رنگدانه های قهوه ای توسط لیزر در بیماران با پوست روشن تا زیتونی، موثرترین و ایمن ترین دستگاه است. دستگاه های جدید الکساندرایت، برای کاهش ناراحتی و بهبود تجربه بیمار، با سیستم های خنک کننده مجهز شده اند.

جوانب مثبت: در از بین بردن موهای زائد بسیار کارآمد است. سرعت تکرار سریع با زمان های درمان سریع را به همراه دارد. بدون درد است.

معایب: هزینه خرید آن گران است

کدام دستگاه لیزر در سال 2021 عملکرد بهتری دارد؟

۴. دیود (۸۱۰ نانومتر)

FDA (سازمان غذا و دارو) دو طول موج را تأیید کرده است که ممکن است برای کاهش موهای زائد در پوست هایی با رنگ تیره استفاده شود که از جمله آن ها می توان به سیستم های لیزر دیود (۸۱۰ نانومتر) و لیزر ان دی یاگ اشاره کرد. لیزر دیود یک سیستم جدیدتر لیزر برای از بین بردن مو است، به این معنی که تحقیقات کمتری برای نشان دادن ایمنی و اثربخشی طولانی مدت آن در دسترس است.

دیود طول موجی تولید می کند که به عمق پیاز مو نفوذ می کند. نفوذ این نوع لیزر درانواع پوست های تیره ایمن تر است، زیرا انرژی تولید شده توسط لیزر قادر نیست در جایی که رنگدانه در پوست قرار دارد، متمرکز شود.

۵. لیزر ان دی یاگ (۱۰۶۴ نانومتر)

دستگاه لیزر ان دی یاگ، جدیدترین نوع لیزر موهای زائد است و به دلیل کاهش پراکندگی و نفوذ عمیق نور لیزر، دستگاهی ایده آل برای درمان بیماران با پوست تیره تر است. لیزرهای ان دی یاگ، طول موجی تولید می کنند که به عمق پیاز مو نفوذ می کنند.

نفوذ لیزر YAG در انواع پوست های تیره ایمن تر است، زیرا انرژی تولید شده توسط لیزر قادر نیست در جایی که رنگدانه در پوست قرار دارد، تمرکز شود. همچنین، با استفاده از این نوع لیزر، می توان از زمان پالس کوتاهتر نسبت به دیود استفاده کرد.

این یک مزیت اضافی در هنگام برخورد با موهایی است که ظرافت بیشتری دارند. هم چنین امکان درمان سریع در مناطق وسیع بدن را فراهم می کند.

جوانب مثبت: ایمن ترین لیزر برای از بین بردن موهای زائد، از گذشته تا هم اکنون است. سرعت بالا با زمان های درمان سریع را ایجاد می کند. جامعه پزشکی پوست موافق است که این بهترین و ایمن ترین لیزر برای همه بیماران با پوست برنزه یا تیره است.

معایب: گران بوده هزینه آن

نتیجه گیری:

امروزه دستگاه های متنوع لیزر با عملکردهای مختلفی طراحی شده و در بازار موجود است که افراد بسته به هزینه و نوع کارکرد دستگاه، می توانند یک نمونه را انتخاب و از آن به منظور حذف موهای زائد خود استفاده کنند.

 

اطلاعات بیشتر  دستگاه کویتیشن لیپولکس (LIPOLEX) (قیمت،مشخصات،مزایا و معایب)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا