لیزر زیبایی

۵ نکته خیلی مهم در لیزر موهای زائد برای پوست های تیره | لیزر موهای تیره چگونه انجام می شود

5 نکته خیلی مهم در لیزر موهای زائد برای پوست های تیره

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

۵ نکته خیلی مهم در لیزر موهای زائد برای پوست های تیره

۵ نکته خیلی مهم در لیزر موهای زائد برای پوست های تیره.اشخاصی که دارای موهای تیره و پوست روشن هستند شرایط مطلوب و دلخواهی برای لیزر موهای زائد اضافی بدنشان به صورت دائمی دارند و می توانند از کلیه شیوه های ارائه شده در بازار جهت حذف موهای زائد بدن خود استفاده نمایند.

اشخاصی که پوست تیره و سبزه دارند بایستی خیلی بیشتر مواظب باشند چرا که کلیه روش ها و لوازم برای آنها مطلوب نیستند.

خوشبختانه امروزه اگر دارای پوستی تیره هستید و دوست دارید به صورت دائمی از شر موهای ناخواسته خلاص شوید، به دلیل پیشرفت های عمده در تکنولوژی می توانید از روش های متنوعی استفاده کنید و گزینه مناسب را برای خود انتخاب نمایید.

با ما همراه باشید تا با نکات عمده در خصوص لیزر موهای زائد برای پوست های تیره رنگ آشنا شوید و اینکه چرا باید از سیستم هایی متفاوتی برای این گونه پوست ها استفاده شود و چرا این سیستم ها به طور متفاوتی عمل می کنند؟

چرا لیزر موهای زائد بر روی پوست های تیره به صورت متفاوتی عمل می کند؟

5 نکته خیلی مهم در لیزر موهای زائد برای پوست های تیره

نخست بایستی به این مسئله دقت نمود که شیوه برطرف نمودن موهای اضافی و ناخواسته به وسیله لیزر موهای زائد بدین گونه می باشد که امواج نور، تبدیل به گرما می شوند تا بدون صدمه به پوست سلول های بنیادی را بسوزانند.

این فرکانس پیگمنت پوست را هدف گیری می کنند. برعکس پوست های روشن، پوست های تیره دربردارنده ملانین هستند. بدین جهت در خصوص پوست های سبزه و تیره احتیاج به سیستم هایی با دقت زیاد دارید که بتواند پیگمنت موجود در پوست را از پیگمنت موجود در مو را بازشناسی نماید.

هر چه میزان تیرگی پوست بیشتر باشد امکان بروز عوارض احتمالی افزایش می یابد. بدین علت حائز اهمیت است که، تفاوت های میان سیستم های متنوع عرضه شده را بشناسیم. در این صورت یکی از عمده ترین و نخستین گام ها در انجام این کار شناسایی فوتوتیپ پوست شما می باشد.

نکات مهم در لیزر موهای زائد پوست های تیره

بی شک سیستم های لیزر موهای زائد، نعمت عظیمی برای اشخاصی است که می خواهند از شر آنها خلاص شوند. ولی بایستی عرض کرد که بکارگیری از این روش درمانی برای اشخاصی با رنگ پوست تیره ، چالش ها و سختی های خاص به خود را دارد.

یکی از عمده ترین شایعات در خصوص لیزر بر روی پوست های سبزه و تیره که واقعیت ندارد ایمن نبودن آن است. در سال های اخیر با وجود پیشرفت در فن آوری و بکارگیری از آنها در تولید سیستم های نوین بایستی بیان کرد که، امکان بکارگیری از این روش دستگاه لیزر تیتانیوم بر روی پوست های تیره هم مقدور است.

در حقیقت خیلی از این شایعات به دلیل بکارگیری نادرست از این روش می باشد. برای مثال استفاده نادرست از سیستم های حذف موهای زائد، معمولا بر روی پوست های تیره احتمال تغییر رنگ وجود دارد.

فهرست

اطلاعات بیشتر  لیزر موهای زائد و نکاتی مفید درمورد آن | نکات مفید در مورد لیزر موهای زائد که باید بدانیم چیست؟

•انتظارات خود از کلینیک درمان کننده

یکی از نکات مهم در لیزر موهای زائد پوست های تیره این است که، چه انتظاری از کلینیک درمان کننده با لیزر دارید. اشخاصی که دارای پوست تیره و سبزه هستند بایستی دستگاه ان دی یاگ را جهت درمان انتخاب کنند. تفاوتی ندارد که مراجعه کننده مرد است یا زن، بکارگیری از این سیستم با پالس های طولانی با فرکانس بالا به آسانی از لایه اپیدرم می گذرد.

به دلیل رد شدن از اپیدرم، این سیستم صدمه ای به این بافت وارد نمی کند و در نهایت عوارضی نظیر سوختگی ایجاد نمی کند. با استفاده از این لیزر می توان پروسه رشد مو در سلول های بنیادی را در زمان مطلوب هدفگیری نمود و بدین صورت صدمه ای به پوست وارد نمی شود.

•متخصص بایستی حتما رنگ پوست را تست نماید.

زمانی که شک وجود دارد، بایستی از تست استفاده نمایید. رنگ پوست هر کسی با دیگری فرق دارد. حائز اهمیت است که تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد مطابق رنگ پوست هر شخصی بایستی تعیین شود. همواره پزشکان متخصص به وسیله طبقه بندی Fitzpatrick جهت تشخیص درست رنگ پوست استفاده می کنند.

رنگ پوست میان ۱ الی ۳۶ رتبه بندی می شود که مطابق آن فرکانس لیزر مشخص می شود. این آزمایش می تواند مشخص کننده این باشد که از چه نوع سیستم جهت درمان باید استفاده کرد. زمانی نوع لیزر تعیین شود که هر چه میزان تیرگی پوست بیشتر باشد بایستی تنظیمات ملایم تری بکار برد تا پوست دستخوش سوختگی نشود.

5 نکته خیلی مهم در لیزر موهای زائد برای پوست های تیره

•بدن خود را برای این روش آماده نمایید.

همانند هر روش درمانی دیگری حایز اهمیت است که ناحیه مدنظر را جهت انجام این روش باید آماده کنید. اطمینان داشته باشید که قسمت مورد نظر به تازگی وکس نشده باشد و در مجموع سایر تکنیک های حذف موهای زائد را پیش از درمان بکار نبرید. مدت زمان انجام ندادن این روش ها بایستی به ۸ هفته پیش از درمان برسد.

•چگونگی درمان برای اشخاص چند ملیتی

برای اشخاص چند ملیتی که همواره تغییر در رنگ پوست دارند، معمولا برای آنها درمان به وسیله سیستم IPL توصیه می شود. اعمال این روش درمانی بر روی افراد چند ملیتی مقدور است ولی ضروری است پیش انجام لیزر موهای زائد بر روی سطح کوچکی از پوست تست صورت گیرد.

جهت درمان این اشخاص حائز اهمیت است که از دستگاه لیزری استفاده شود که دارای سیستم خنک کننده پوست باشد. فرقی ندارد از چه دستگاهی با چه فرکانسی استفاده شود ولی بایستی حتما سامانه خنک کننده بکار برده شود. احتمالا بر روی پوست های تیره پس از درمان شاهد سوختگی های سطحی باشید.

از دستگاه های خانگی جهت حذف موهای زائد استفاده نکنید.

•از دیگر نکات مهم در لیزر موهای زائد پوست های تیره که بایستی به آن توجه نمایید این است که، نباید از لیزر های خانگی استفاده کرد. با توجه به تشخیص متخصصان این دستگاه در حقیقت مشابه اسباب بازی میباشد و به صورت صحیحی عمل نمی کنند.

اشخاصی که دارای پوست تیره هستند حتما از این سیستم های خانگی دوری نمایند. اگر میزان تیرگی پوست شما بیشتر از ۴ است به هیچ وجه از این سیستم استفاده نکنید. چنانچه علاقه دارید از این دستگاه خانگی استفاده کنید بهتر است پیش از آن در خصوص آن تحقیق کنید.

بایستی سیستمی را بکار ببرید که سازگاری زیادی با رنگ پوست شما دارد. باید پیش از درمان توسط این سیستم های خانگی بر روی بخش کوچکی از بدن، آن را امتحان کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا