لیزر زیبایی

دستگاه یو وی و فتو تراپی Dermalight Dr Honle چه ویژگی هایی دارد؟ مزایا و کارایی آن چیست ؟

دستگاه یو وی و فتو تراپی Dermalight Dr Honle

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle چه ویژگی هایی دارد ؟ مزایا و کارایی آن چیست ؟

دستگاه یو وی و فتو تراپی Dermalight Dr Honle چه ویژگی هایی دارد ؟ مزایا و کارایی آن چیست ؟ این دستگاه که در دو شکل خانگی و کلینیکی ساخته شده است و توسط دکتر هونلی اختراع گردیده است می تواند در درمان بیماری های اگزمای پوستی و پسوریازیس و ویتیلیگو موثر بوده و این بیماری ها را در حد نورمال خود درمان نماید.

این دستگاه که ساخت کشور آلمان می باشد توانسته است پاسخگوی مناسبی برای درمان بیماری های پوستی از قبیل پسوریازیس و ویتیلیگو باشد. فتوتراپی به مجموعه نور درمانی هایی گفته می شوند که طول موج بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ نانومتر نور بر بدن توسط دستگاه یو وی و فتو تراپی Dermalight Dr Honle جهت درمان تابانبده می شود.

دستگاه یو وی که طیفی از نور ماوراء بنفش از خود ساطع می کند، در درمان خیلی از بیماری های پوستی و اگزما تاثیر گذار است و توانسته است درمانی نوینی را به ثبت برساند. این درمان ها که در مقایسه با سایر درمان های پوستی به نسبت هزینه کمتری دارند توانسته است جایگاه ویژه ای برای خود دست و پا کند و جایگاهی مناسب را به خود اختصاص دهد.

دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle

ویژگی های دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle چیست؟

از ویژگی های دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

۱- استفاده از Plexiglass برای محافظت نمودن پوست جهت تماس مستقیم با لامپ های این دستگاه نام برد این محافظ عایق مناسبی در برابر جلوگیری از سوختگی و یا آسیب به بافت پوست می باشد.

۲- استفاده از کلید اضطراری در داخل کابین برای بیمار که در مواقع ضروری بتواند از این کلید برای قطع و وصل نمودن دستگاه از آن استفاده نماید.

۳- استفاده از لامپ های مخصوص ال ای دی تابش مستقیم برای تاباندن یکنواخت و یکسان بر پوست بیمار

۴- استفاده از تهویه داخلی مناسب برای به حرکت درآوردن هوای داخل کابین تا به یکنواخت کامل برسد

استفاده از نور ماوراء بنفشB (UVB) برای درمان چگونه انجام می شود؟

استفاده از نور ماوراء بنفشB (UVB) که از نور خورشید سر منشاء می گیرد در درمان پسوریازیس موثر واقع شده  و می توان با این نور این بیماری را بهبود بخشید. نور ماوراء بنفش روند سلول های آسیب دیده را کند می کند و می تواند از گسترش این بیماری کاسته و یا کم کرد.

استفاده از این منبع نوری که در دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle می تواند تولید شود که به منبع نوری ماوراء بنفش مصنوعی نام گذاری شده است در دو حالت قابل بهره برداری و استفاده می باشد. یکی منبع نوری باند باریک و دیگری منبع نوری باند پهن می باشد.

معمولاً برای درمان بیماری پسوریازیس از باند باریک این دستگاه استفاده می شود و جواب گویی خوبی نسبت به این باند نوری می دهد.

دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle

دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle نوع کلینیکی و خانگی

دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle در نوع کلینیکی و خانگی آن که با استفاده از Dermalight 80 UV-B Dr Honle با استفاده از اشعه الکترومنیتیک غیر یونیزه بدون افزودن داروی های فتواکتیو است. این دستگاه که از کابین بسیار کوچک و سبک و قابل حمل برخوردار است می توان در نوع کلینیکی و خانگی به صورت خیلی کاربردی مورد استفاده قرار داد.

مشخصات دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle چیست؟

مشخصات دستگاه یو وی و فتوتراپی عبارتست از طول موج ۳۱۱ نامتری که این دستگاه از خود می تواند نور ساطع کند . از مدل ۵۰۰  Dermalight Dr Honle این دستگاه می توان در مطب ها و کلینیک ها استفاده مناسبی نمود که می توان از سه یونیت به طور همزمان که بر روی یک ترالی نصب می گردند مورد بهره برداری قرار داد. این دستگاه طوری طراحی شده است که به تمامی زوایای بدن می تواند نور را بتاباند و حداکثر بهره وری را انجام داد.

از نوع و مدل ۲۰۰ و ۸۰ این دستگاه برای مصارف خانگی تدارک دیده شده است و می توان با این دستگاه مدل ۸۰ خانگی این دستگاه که دارای یک head است بر تن بیمار پوشاند و نور مستقیم را بر سر او تاباند به طوری که می توان این دستگاه را اقتصادی و با قیمت مناسب تهیه نمود و درمانی ارزان را تجربه نمود.

از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به مصارف خانگی و کلینیکی اشاره نمود. لامپ های این دستگاه ها تا ۴۰۰ ساعت گارانتی دارد و می توان از گارانتی مناسب این شرکت در صورت سوختن لامپ ها استفاده نمود.

از در دیگر موارد می توان استفاده در حالات ایستاده و خوابیده از این دستگاه مورد استفاده قرار داد. در مواقعی که نیاز به ترکیب همزمان از UVA و UVB 311 می باشد این دستگاه همزمان می تواند به صورت ترکیبی از این امکان استفاده نماید.

با دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle چه نوع بیماری های پوستی را درمان می کند؟

با این دستگاه می توان بیماری های پوستی نظیر بیماری پسوریازیس و همچنین بیماری ویتیلیگو و درمان هایی که به شکل PUVA می باشند و درمان Neurodermatitis و درمان  Atopic dermatitis و درمان آکنه های پوستی و همچنین درمان کمبود ویتامین D  را به خوبی می توان با این دستگاه درمان نمود.

دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle

تفاوت دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle با دستگاه دایود چیست؟

تفاوت دستگاه یو وی و فتوتراپی با دستگاه لیزرالکس دایود از لحاظ عملکرد و بازدهی تفاوت های زیادی دارد. دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle که بیشتر برای درمان بیماری های پوستی و رفع آکنه و یا از بین بردن بیماری پسوریازیس و ویتیلیگو به کار گرفته می شود، ولی با خرید دستگاه لیزر الکس دایود برای از بین بردن موهای زائد بدن می توان استفاده های مفیدی از آن برد.

عمده تفاوت  در عملکرد و کارکردشان است و در میزان پرتوهای نوری که از خود ساطع می کنند، نیز فرق اساسی دارند و هر کدام از این دستگاه ها به نوبه خود برای کار خاصی که در دفترچه آن دیده شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال از دستگاه لیزر پلاتینیوم نمی توان برای درمان بیماری پسوریازیس استفاده نمود و یا بالعکس از دستگاه یو وی و فتوتراپی Dermalight Dr Honle  نمی توان موهای زائد را لیزر نمود.

 

اطلاعات بیشتر  دستگاه لیزر الکساندرایت دکا چه کاربردی بر بدن افراد دارد؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا