لیزر زیبایی

همه چیز درباره دستگاه لیزرIPL | مزایا، معایب و مشخصات آن

دستگاه لیزرIPL

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

 درباره دستگاه لیزرIPL چه می دانید؟

 دستگاه لیزرIPL که مخفف آن intense pulsed  light می باشد در سال ۱۹۹۵ به تایید سازمان غذا و دارو FDA در آمریکا رسیده است. این دستگاه لیزر با تولید نورهای با طول موج های متنوع و قوی در رفع جای جوش ها و آکنه و اسکار خیلی خوب عمل کرده و موفقیت بالایی دارد.

از این لیزر می توان برای بهبود رگ های واریس و یا آفتاب سوختگی ها نیز استفاده  نمود. رفع چین و چروک های عمیق نیز کاربرد گسترده ای دارد این دستگاه در پوست های روشن با موهای تیره بیشترین عملکرد و کارایی را دارد.

از این دستگاه می توان برای از بین بردن تمامی نوع پوست و موهای متنوع رنگی از مشکی تیره تا روشن و بلوند استفاده کرد.

جنسیت یعنی زن و مرد بودن نیز فرقی در استفاده از این دستگاه ندارد و در تمامی قشرها کاربرد زیادی دارد. این دستگاه به علت داشتن نورهای با طول موج های بالا می تواند بر فولکول های مو اثر زیادی گذاشته و با گرم شدن تا نقطه حرارت ۵۶ درجه بدون اینکه آسیبی به پوست برسد موهای زائد را از بین ببرد.

هچیز درباره دستگاه لیزر IPL

فواید استفاده از دستگاه لیزرIPL

اگر از فواید استفاده از دستگاه لیزرIPL و به طور کلی همه چیز درباره دستگاه لیزرIPL را بخواهیم بدانیم، می توانیم به غیر تهاجمی بودن این دستگاه و بدون اینکه قرمزی و یا حساسیت خاصی ایجاد کند، از آن نام ببریم.

نسبت به درمان و از بین بردن موهای زائد و یا از بین بردن چین و چروک های صورت و یا شکم که برای زنانی که سزارین کردن و می خواهند جای عمل سزارین از بین برود مورد استفاده زیاد و گسترده قرار می گیرد.

استفاده از این دستگاه که در قسمت وسیعی از بدن در یک بار استفاده می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و قیمت مناسب استفاده از این دستگاه نسبت به قیمت دستگاه لیزر الکس دایود، نیز از مزیت های دیگر این دستگاه می باشد.

این دستگاه بیشتر به خاطر اینکه نور را سریعاً به حرارت تبدیل کرده می توان انتخاب تنظیم درجه در طیف های مختلف را داشته باشد به نوری حرارتی و انتخابی و یا جوان سازی نوری مشهور است.

از دیگرد موارد می توان به قیمت مناسب و اندک و تاثیر بر روشن شدن پوست بعد از استفاده از این دستگاه و حداقل آسیب با استفاده درست از این دستگاه و تاثیر قابل توجه و گسترده و ماندگاری خیلی زیاد را می توان نام برد.

این دستگاه همزمان از دو هندپیس استفاده می کند که یکی برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری نیز برای لیزر کردن موهای زائد کارایی دارد.

معایب استفاده از دستگاه لیزرIPL

معایب دستگاه لیزرIPL در حد خیلی نادر و کم می باشد. از معایب استفاده از دستگاه لیزرIPL در مواردی می توان، به علت این که این دستگاه از طول موج بالا استفاده می کند، باعث سوختگی جزئی و قرمزی پوست می گردد.

البته اپراتور می تواند با استفاده از تجربه خود و حساسیت پوست بیمار که رنگ روشن پوست و یا تیره بودن آن در استفاده از طول موج این دستگاه تاثیر زیادی داشته باشد  و با تنظیم این طول موج ها می توان از تخریب پوست و یا از آسیب رسیدن و قرمز شدن پوست حین استفاده و یا بعد از آن جلوگیری کرد.

معایب استفاده از دستگاه لیزر IPL

از دستگاه لیزرIPL در چه نقاطی از بدن  استفاده می شود؟

از این دستگاه می توان در تمامی نقاط بدن از جمله پا و دست ها پشت کمر و ران ها و یا سینه و شکم استفاده و کاربرد دارد. جنس مونث و یا مذکر و همچنین سفیدی پوست و یا تیرگی و همچنین مشکی بودن مو و یا بلوند و روشن بودن نیز فرقی نمی کند و در تمامی این مواردی که ذکر شد کاربرد دارد و تاثیر فراوانی خواهد داشت.

میزان جلسات استفاده از دستگاه لیزرIPL چقدر است؟

برای اینکه بهترین نتیجه را برای از بین بردن موهای زائد در استفاده از این دستگاه بگیریم باید حداقل بین ۴ تا ۶ جلسه از این دستگاه نزد کلینیک و زیبایی پوست توسط کاربر ماهر و با تجربه مورد استفاده قرار گیرد تا حصول نتیجه موفقیت آمیز باشد.

با در نظر گرفتن پوست های روشن و موهای تیره این جلسات می تواند متغییر باشد و حتی می توان از جلسات کمتری برای این مدل پوست و مو که ذکر شده سود برد به علت اینکه بهترین نتیجه را در این گونه موها و پوست ها گرفته شده می توان تعداد جلسات را کم کرد.

مراقبت های قبل و بعد از استفاده از دستگاه لیزرIPL

قبل از اینکه از این دستگاه لیزر مو انجام دهیم باید از استفاده مواد آرایشی بر روی محل مورد لیزر خودداری نماییم و از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید نیز دوری کنیم.

بعد از لیزر کردن با این دستگاه باید از دستکاری محل لیزر جداً پرهیز کرد.از رفتن به حمام با آب خیلی گرم و استفاده از شوینده قوی و حساسیت زا که آسیب جدی در بیست وچهار ساعت اولیه به پوست می رساند خودداری نمود.

مراقبت های قبل و بعد از استفاده از دستگاه لیزرIPL

کاربرد استفاده از دستگاه لیزرIPL

کاربرد دستگاه لیزرIPL بسیار گسترده است. از مهمترین کاربرد استفاده از دستگاه لیزرIPL می توان از حذف بدون خطر تمامی موهای زائد بدن در تمامی جاهای بدن نام برد.

از این دستگاه علاوه بر از بین بردن موهای زائد می توان به رفع آکنه های پوستی و کک و مک و لکه های پوستی مادرزادی و همچنین آسیب ها و جراحات ناشی از تصادفات و یا جراحی بر روی بدن که ایجاد فرو رفتگی و یا برآمدگی شده است را می توان با کمترین زمان رفع کرد بدون اینکه هیچ گونه آسیب و یا رفتار تهاجمی داشته باشد.

این دستگاه برای جوانسازی و کشیدگی پوست از بهترین دستگاه های لیزری است که تاکنون به خوبی توانسته است در این زمینه کاربرد و کارایی لازم را داشته باشد.

سخن پایانی

دستگاه لیزرIPL که از دستگاه های معروف در زمینه لیزر موهای زائد و همچنین جوان سازی پوست که از دو دسته هندپیس به صورت همزمان سود می برد که این یک مزیت بزرگ برای این دستگاه می باشد.

همچنین با استفاده از طول موج قوی و در وسعت زیاد از بدن می تواند در کمترین زمان ممکن و بدون به جای گذاشتن اثر تخریبی و قرمزی پوست و یا حساسیت با حداقل قیمت و کمترین مبلغ هزینه بتوانیم بیشترین استفاده را از این دستگاه ببریم.

اطلاعات بیشتر  نکاتی مفید درباره رفع موهای زائد برای آقایان | رفع موهای زائد برای آقایان چگونه انجام می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا