لیزر زیبایی

لیزر موهای زائد در دوران بارداری | معایب، عوارض و زمان مناسب برای لیزر موی زائد زنان باردار

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

لیزر موهای زائد در دوران بارداری چه معایب و عوارضی را به دنبال دارد؟

لیزر موهای زائد در دوران بارداری چه معایب و عوارضی را به دنبال دارد؟ در این مقاله قصد داریم هر آن چه در خصوص مضرات و عوارض که از لیزر موهای زائد در دوران بارداری وجود دارد زا برای شما بازگو کنیم و در این خصوص بحث و تبادل نظر نماییم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

در دوران بارداری به علت بر هم خوردن تعادل هورمونی در بدن مادر، موهای زائد زیادتر و ضخیم تر می شوند. راه های زیادی در دوران بارداری وجود دارد که بتوان از شر موهای زائد خلاص شد. لیزر موهای زائد در دوران بارداری همیشه یکی از سوالاتی بوده است که خیلی از مادران باردار پرسیده اند.

این مادران به علت بی خبری از بارداری خود در حال لیزر موهای بدن خود بوده و در وسط کار متوجه بارداری خود شده اند.

در این جا سوالات متعددی برای این گونه مادران پیش می آید که به علت این که هزینه های زیادی برای لیزر موهای زائد خود انجام داده اند و در نیمه راه هستند و هنوز درمان کامل نشده است، آیا درمان موهای زائد خود را ادامه دهند یا این که به بعد از فارغ شدن از باداری موکول نمایند.

تاکنون بررسی و یا پژوهشی در خصوص لیزر موهای زائد بدن در دوران بارداری انجام نشده و مقاله معتبری در این خصوص در دسترس نیست که ثابت کند لیزر مو در دوران بارداری ضرر دارد یا نه.

ولی به علت حساسیت موضوع و این شاید ضررها و عوارضی متوجه جنین بشود، بهتر است که این موضوع را به بعد از بارداری و حتی بعد از پایان شیر دهی موکول نماییم.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

فهرست

اطلاعات بیشتر  میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ( 3 تفاوت ها و 4 شباهت های عملکردی)

بانوانی که در مراحل لیزر مو متوجه بارداری خود شوند، چه کاری باید انجام دهند؟

بانوانی که در مراحل لیزر موهای زائد خود هستند، اگر متوجه بارداری خود شدند باید بلافاصله لیزر درمانی خود را متوقف نمایند. لیزر به علت اینکه از تشعشعات غیر یون ساز استفاده می کند و با ارسال پرتوهای لیزری و رادیویی، باعث ایجاد گرمای زیادی در زیر پوست می شود و می تواند جنین را تحت تاثیر این امواج قرار دهد.

اگر چه هنوز این قضیه هنوز ثابت نشده و موارد قابل استنادی وجود ندارد، ولی باید پیشگیری را مد نظر قرار داد و ادامه کار را به بعد از متولد شدن نوزاد و شاید هم به بعد از دوران شیر دهی موکول کرد.

حذف موهای زائد خیلی چیز مهمی نیست که نخواهیم آن را متوقف ننماییم. چون لیزر موهای زائد یک درمان زیبایی محسوب می شود و هر زمانی می شود آن را انجام داد.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

بارداری چگونه موجب رشد و نغییرات در ازدیاد موهای زائد می شود؟

در زمان بارداری به علت تغییرات هورمونی و بر هم خوردن این تعادل و افزایش آندروژن یا همان هورمون مردانه در بدن زنان باردار، باعث ازدیاد و ایجاد موهای زائد فراوانی هم در تعداد و هم در ضخامت در زنان باردار، شاهد خواهیم بود.

زنان باردار هیچ گونه نگرانی از این بابت نباید داشته باشند و نباید در این دوره از دستگاه لیزر مو زائد برای حذف این گونه موها اقدام نمایند.

بعد از گذشت دوران بارداری و فارغ شدن نوزاد شاهد کم شدن موهای زائد خواهید بود و آن چه باقی مانده را می توانید با استفاده از دستگاه لیزر مو زائد و مراجعه به مراکز و سالن هاتی زیبایی معتبر نسبت به حذف این گونه موها می توان اقدام مناسب انجام داد.

برای حذف موهای زائد در دوران بارداری از چه روش هایی می توان استفاده نمود؟

در دوران بارداری به علت رشد بیش از حد موهای زائد می تواند مقداری برای زنان باردار اذیت کننده و غیر قابل تحمل باشد. این موها که در در این دوران می تواند رو به ازدیادی نهاده و ضخیم هم شوند، می تواند درد ساز باشد.

در این زمان شیو کردن و تراشیدن این گونه موها از بهترین روش ها می باشد. اپیلاسیون و یا استفاده از موم های عربی به علت ضخامت این موها در این دوره، می تواند دردناک باشد.

بهترین روش در این دوران استفاده از شیو و خودتراش و سه تیغ می باشد. پس از گذراندن دوران بارداری می توان با استفاده از دستگاه لیزر مو زائد از شر این موها خلاصی یافت.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

چرا در زمان باداری پوست بدن حساسیت بیشتری از خود نشان می دهد؟ 

در دوران بارداری پوست حساس می شود و می تواند هر اشعه ای را جذب خود کند. به همین علت است که باید از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خود داری نمود. لیزر مو در اشعه انتقالی به ریشه مورا جذب کرده و به قسمت های پایین بدن می فرستد و باعث تورم در پاها و نیمه پایینی بدن می شود.

در دوران بارداری پوست نواحی پایین تنه بدن نازک شده و حساسیت زیادی پیدا می کند و باید برای از بین بردن موهای زائد در آن قسمت با احتیاط بیشتری عمل نمود.

چرا تغییرات رنگ پوستی در زنان باردار اتفاق می افتد و آیا راه حلی برای این موضوع هست؟

از جمله تغییراتی که برای زنان باردار اتفاق می افتد تغییرات در رنگ پوست آن ها می باشد. شاید خیلی از زنان باردار پوست شان رو به تیرگی برود و این چیز خوشایندی نیست که آن ها انتظار دارند. خیلی از زنان باردار از وجود لک و یا ترک خوردن پوست خود و کشیدگی آن که منجر به ایجاد ضایعات پوستی می کند، گله مند هستند.

خیلی از زنان باردار از این که در دوران بارداری، نتوانسته اند موهای زائد خود را لیزر کنند، خیلی راضی به نظر نمی رسند و می خواهند بعد از بارداری و زایمان به سرعت موهای زائد خود را لیزر کنند.

با استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم ارزان قیمت و یا دستگاه لیزر مو پلاتینیوم قیمت مناسب و یا اگر این دو دستگاه نیز در دسترس نبود از دستگاه لیزر مو الکس دایود با کیفیت برای رفع خطوط ایجاد شده در بدن خود به دلیل بارداری این موارد را از بین ببرند.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

جمع بندی

لیزر موهای زائد در دوران بارداری یکی از معضلات و کلاف سر درگمی برای بانوان باردار می باشد که آیا این کار را می توانند انجام دهند یا نه؟ اکثریت پزشکان به این باورند که انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشود و این موضوع را به بعد از این دوران موکول نمایند.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری یک ریسک بزرگی است که به انجام آن نمی ارزد. هر چند که تحقیقی در خصوص عدم انجام آن تاکنون وجود ندارد، ولی نمی توان ریسک کرد و لیزربرای سلامتی جنین مضر است و لیزر موهای زائد را می توان بعد از زایمان انجام داد.

 

اطلاعات بیشتر  نکات ایمن و موثر لیزر موهای زائد پوست برنزه با دستگاه مناسب | لیزر پوست برنزه با ایمنی بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا