لیزر زیبایی

راهنمای کامل تجهیزات کلینیک های زیبایی | تجهیزات کلینیک های زیبایی چیست و از کجا باید خرید

راهنمای کامل تجهیزات کلینیک های زیبایی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

راهنمای کامل تجهیزات کلینیک های زیبایی

راهنمای کامل تجهیزات کلینیک های زیبایی و تجهیزاتی که برای راه اندازی و تجهیز و خرید دستگاه لیزر مو برای یک کلینیک زیبایی بدن نیاز است به صورت مشروح حضورتان معرفی می گردد.

در ابتدا نکاتی مربوط به دستگاه های زیبایی و آشنایی اجمالی با آنها شرح داده خواهد شد.این دستگاه ها برای رفع موهای زائد بدن و لاغری و جوان سازی و یا لیپوساکشن استفاده می شوند.

 دستگاه های لیزری هستند که در جوان سازی و رفع لک و جوش پوست بدن و بعضی از آنها برای لیفت پوست بدن و تزریق بوتاکس و جوان سازی نواحی تخصصی برای بانوان و همچنین مزوتراپی از جمله مواردی هستند که خواهان زیادی دارند و برای انجام این گونه عمل ها به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند.

تجهیزات کلنیک زیبایی

۱- دستگاه هایفو(HIFU) چیست و کاربرد آن چگونه است؟

راهنمایی کامل تجهیزات کلینیک های زیبایی می توان به دستگاه هایفو اشاره کرد که به معنی دستگاه اولتراسوند متمرکز شدت یافته ای است که امواج مختلفی از خود متصاعد می کند که از امواج سطحی گرفته تا امواج عمقی کاربرد دارد.

این دستگاه با ایجاد حرارت در حدود ۶۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد باعث تحریک و خون رسانی به بافت های از کار افتاده و در حقیقت نیمه جان پوست نموده و کلازن و آلاسنین پوست را تحریک کرده و باعث جوان سازی پوست می گردد.

این دستگاه با نفوذ به عمق حدود ۵ میلیممتری پوست باعث افزایش تحرک و آب رسانی و همچنین تلطیف و سفت تر شدن چربی زیر پوست گردیده و قوام خاص و موثری به پوست می دهد.

لازم به ذکر است استفاده از این دستگاه هیچ گونه ضرر و یا ایجاد حساسیت و یا زخم و مواردی که به پوست و بافت آسیب برساند مشاهده نشده و در هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند.

از دیگر موارد کاربردی از این دستگاه می توان به جلوگیری از روند پیری و رفع افتادگی پوست از جمله پوست صورت را نام برد.

۲-دستگاه SHR ELIGT

این دستگاه مخصوص لیزر موهای نازک و کرکی می باشد و مکانیزم و عملکرد این دستگاه بر اساس لامپ زنون می باشد که با ایجاد گرما و نفوذ به فولکول ها و ریشه مو باعث تخریب این فولکول شده و موهای زائد از بین می رود.

از مزایای این دستگاه اثر بخشی بر روی موهای نازک و کرکی و قیمت پایین این دستگاه می باشد و از معایب این دستگاه نیز می توان به ایجاد حساسیت در پوست در برخی موارد و اثر بخشی پایین برای پوست های تیره و همجنین سوختگی لامپ دستگاه به مرور و با ضربه و اثر بخشی پایین نسبت به دستگاه های لیزر می باشد.

۳- دستگاه آراف فرکشنال چیست و چه کارایی دارد؟

این دستگاه با تابش امواج رادیویی کار می کند و برای لایه سطحی و میانی با تابش حدود ۴۰ تا ۶۰ درجه باعث تحریک فیبروبلاست و تولید کلاژن می شود.

این دستگاه با سوزن های ریزی که در داخل پوست قرار می گیرد و از طریق این سوزن ها ما اصلاً آنها را احساس نمی کند با تابش پرتوهای رادیویی می کند که برای جوان سازی و بازیابی فولکول های  پوست موثر است و باعث جوانی و ترمیم پوست می گردد.

این دستگاه هیچ گونه رفتار تهاجمی ندارد و اصلاً عوارضی از قبیل قرمزی پوست یا خونریزی و یا درد در پی نخواهد داشت.از این دستگاه برای جوان سازی و رفع سوختگی ها و یا بر آمدهای پوست که بر اثر زخم و یا بخیه بوجود آمده است را ترمیم می کند.

دستگاه آراف از تجهیزات زیبایی

۳- دستگاه میکرودرم ابریژن

با این دستگاه کریستال های ظریفی از جنس الماس و یا اکسید آلومینیوم با فشار کمی که بر روی پوست آورده می شود این مواد به پوست اسپری شده و با ایجاد خراش های جزئی که اصلاً احساس هم نمی شود برای جوان سازی پوست کاربرد زیادی دارد از محاسن این دستگاه ایجاد رضایتمندی زیاد برای استفاده کنندگان است که بیشترین رضایت عمومی را در بر دارد.

۴-کرایو لیپولیز

کرایو لیپولیز یا همان فریز کردن چربی های بدن است که با استفاده از این دستگاه چربی های بدن به نوعی شکسته می شود و این شکستگی به نوعی ساختار چربی را از بین برده و باعث دفع این مواد زائد و بد فرم را از بدن می گردد.

۵-کویتیشن

این دستگاه که سیستم و کارکردش ایجاد لرزه و ویبره بر روی چربی های بدن است که با ایجاد شکست بر روی چربی ها باعث دفع آن از طریق پوست و یا از سیستم غدد لنفاوی بدن دفع می گردند.

۶-آراف لاغری

آراف لاغری از جمله دستگاه هایی است که با امواج بالای رادیویی باعث از بین رفتن چربی های مضر و زائد بدن گردیده و زیبایی خاصی به اندام ها می دهد.

۷-دستگاه میکرونیدلینگ

این دستگاه برای جوان سازی پوست استفاده می شود و از چندین سوزن کوچک برای تحریک سلول های زایا و ایجاد کلاژن در پوست کاربرد دارد. برای عملکرد بهتر این دستگاه بهتر است از ترکیب مزوتراپی همراه با میکرونیدلینگ استفاده شود تا کارایی بهتری داشته باشد.

۸-دستگاه کربوکسی از پرکاربردترین دستگاه برای تجهیز کلنیک های زیبایی می باشد.

این دستگاه کربن دی اکسید را مستقیماً به زیر پوست تزریق کرده که بدن این عمل را کمبود اکسیژن تلقی کرده و به سرعت با ایجاد رگهای خونی و خون رسانی باعث افزایش گردش خون در ان ناحیه شدن و باعث ساخته شدن سلول و پوست جدید می شود.

از این دستگاه برای جوان سازی تمامی نقاط بدن می توان استفاده نمود از پاها تا پلک چشم این دستگاه می تواند مفید باشد.

۹-دستگاه پلاسما

این دستگاه از بهترین و پرکاربردترین دستگاه ها برای تجهیز کلنیک زیبایی می باشد.همان طور که از نام این دستگاه پیداست پلاسما بعد از چهارم ماده است که با حرارت زیاد از طریق هندپیس دستگاه پلاسما وارد پوست بدن شده و با خاصیت تبدیل جامد به گاز عملکرد این دستگاه بخش هایی از لایه اپیدرم پوست تحریک شده و باعث ساخت کلاژن و جوانی پوست می گردد.

دستگاه پلاسمای زیبایی

۱۰-دستگاه لیزر CO2 فرکشنال

این دستگاه با استفاده از تجمع اشعه لیزر و ایجاد یک کانال در سطح پوست باعث تخریب سلول ها در لایه درم شده و آنها را به بیرو هدایت می کند.

این دستگاه می تواند گاهاً باعث ایجاد لکه های پوستی به صورت محدود تا ده روز نماید و باید مراقبت های پوستی رعایت گردد تا عوارض ناشی از این دستگاه به حداقل برسد.

از دیگر دستگاه ها برای تجهیز کلینیک های زیبایی

از دیگر موارد این دستگاه ها در دستگاه لیزر تیتانیوم آلما ارائه می شود می توان به دستگاه LPL ،دستگاه لیزر Q-SWITCH ،دستگاه رادیو فرکوئنسی ، دستگاه اولتراسونیک یا اتوی صورت و بدن ، دستگاه سرجیوم معروف به چاقوی الکتریکی ، دستگاه کوتر ، دستگاه میکرو تید لینگ ، دستگاه لیزر ایلایت ، دستگاه لیزر دایود ، دستگاه لیزر واژینوپلاستی و اسیدهالورونیک و… را نام برد.

اطلاعات بیشتر  لیزر پی دی ال چیست؟ درمان ضایعات عروقی و پوستی چگونه با لیزر PDL انجام می شود؟ کاربردها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا